Leo gör mig nästan alltid glad, och när han inte kan göra mig glad så gör han mig iallafall tacksam över att jag lever och har honom vid min sida. De senaste två åren har jag alldeles för många gånger bara velat skita i allting, och försvinna från den här världen. Men utan ett enda ord under hela sin livstid har han gång på gång räddat mitt liv, bara genom att finnas till.
Med honom behöver jag inte sminka mig, klä mig snyggt eller överhuvudtaget bry mig om mitt utseende, för allt han bryr sig om är att få mat, kärlek och aktivering, hur jag ser ut eller vad jag tycker om saker och ting skiter han i. Och det är så otroligt skönt..
Ord gör inte mina känslor rättvisa, kommer nog aldrig att finna tillräckligt med ord för att beskriva hur mycket jag älskar min lilla Leo. Världens finaste ängel. ♥♥
Leo ser underbart klok ut. Svaret på mycket är djur. Det som gör mig så ledsen är att många behandlar dem så illa, men jag ska inte gå in på det i den här tråden.
Vad som gör mig glad är att göra andra glada och speciellt djur, ta hand om dem. Jag älskar hårt stallarbete och att göra allt för att liven runtom mig ska ha det bra. Jag älskar mina maine coon katter Qim, Sid och Gozo. De gör mig glad när de far runt och har ett sån annan syn på livet än vad människan har. Jag är hellre med dem än någon annan och jag saknar dem just nu för att de är inte här hos mig, men om en vecka är jag tillbaka med dem.
Jag saknar min först häst, men han har det bra där han är nu också. Jag behöver få tillbaka det lantliga livet igen. Då blir jag glad. Förevigt med naturen <3
#2 Åh, du fick med det där jag menar, men hittade inte riktigt ord.. Att se hur bekymmerslösa och glada djur är gör mig också glad. Att se att de har en sån otroligt annorlunda syn på allt, de lever verkligen i nuet. Och just det där med att dom inte bryr sig om hur man är eller ser ut, så länge man behandlar dom med respekt, så som dom förtjänar. 
Min styrketräning. Jag tränade ganska hårt innan sommaren men efter att jag fick min intressebevakare (förmyndare) så ströps den träningen eftersom jag inte hade så mycket pengar att det räckte till det. Så nu under sommaren har jag inte tränat alls.
Men idag var jag till ett annat (billigare) gym med min IB och tränade och min ångest som jag haft varje dag i flera veckor var som bortblåst. Jag trivs som fisken på gymmet och det får mig att bli glad. Att få jobba med kroppen och få en massa endorfiner.
Sen har vi Pelaren som alltid får mig att må bra (tja nästan alltid iaf).
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#4 jag mår också så himla bra när jag varit i arbete. Jag skulle vilja jobba på ranch hela livet och bara.. arbeta ihjäl mig och få massa muskler! Just nu är jag inne i en dålig cirkel dock. Jag ska försöka ta mig till att träna igen.
Asil gör mig glad, den bästa hästen som finns. Dock har jag varit sjukt arg över att inte jag är fodervärd, jag tyckte jag hade lite första shing på honom då jag och mina föräldrar pratat med stallägaren om det men att jag behövde bli säkrare at ta in från hagen osv. Så kommer en annan tjej och blir det. Jag grät igår, jag insåg varför jag alltid skulle fråga just henne hur man klippte hovskägget, det var ju egentligen hennes jobb. 
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
det som får mg glad är att laga mat , behöver inte äta maten det är just bara att laga maten som får mig att bli glad. jag tycker det är så roligt , sen blir det ju roligare om det är gott åsså . men att laga mat gör mig glad .
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Min hund Lily gör mig glad hela tiden :)
Sen blir jag även glad av min pojkvän, av min familj (speciellt min systerson, 4 år gammal), av djur, och av att ha en produktiv dag på jobbet :)
Jag blir glad över livet. Kanske inte så originellt men jag är inne i en period då jag är glad över att jag lever. (Jag har en fruktansvärd dödsångest)
Det verkar ändå som om allting ljusnar på något sätt. Jag är piggare, tappar kilon, renoverar klart, har en inkomst, börjar ta för mig av livet och mår allmänt bra.
2 saker som verkligen gjort och gör mig väldigt glad är a) jag har rensat ut min garderob och har slängt massor med kläder som är för stora
. Det är verkligen något att bli glad över!! b) ibland får jag ett sms av en person som jag håller mycket av och ett sms kan liva upp en så mycket!
Det är dock fantastiskt att läsa att djur kan pigga upp en så mycket. Jag har ju funderat på en kise men har inte helt bestämt mig än.
Djur gör en mycket glad, mig också. Att få spela tillsammans med andra gör mig också mycket glad. I synnerhet när vi "hittar varandra" känslomässigt. Men något som skänker en inre glädje är att få hjälpa eleverna på skolan. I synnerhet alla dessa flickor/kvinnor som aldrig har fått gå i en riktig skola. Det var bara pojkarna som fick gå i skolan. Vi skulle se deras ansikte stråla av lycka när dom får lära sig dividera för hand, utan miniräknare.

Musik. Musik kan göra mig oerhört glad. En av de bästa känslorna jag kan komma på är när man hör en låt som går direkt till ryggraden, det börjar rysa. Så att man helt utan att tänka på det bara börjar att le stort. Samma sak med en bra text, må det vara från en novell eller en bok.
Musik gör mig också glad, och fina ord eller texter. Uttryck som betyder något eller som man kan sätta i samband med sitt liv eller sig själv.
Jag vet att detta nu inte är någon dikttråd men dikten nedan är en av mina favoriter och dels beskriver den så fantastiskt korrekt och man blir bara glad över att läsa den trots att den kan tolkas sorgligt…
"Somewhere on the other side of this wide night
and the distance between us, I am thinking of you.
The room is turning slowly away from the moon.
This is pleasurable. Or shall I cross that out an say
it is sad? In one of the tenses I singing
an impossible song of desire that you cannot hear.
La lala la. See? I close my eyes and imagine
the dark hills I would hae to cross
to reach you. For I am in love with you and this
is what it is like, or at least what it is like in words."
(Words, Wide Night - Carol Ann Duffy)
Min första tanke när jag såg trådens namn var HAN. För jag älskar honom så mycket, och det räcker att jag ser honon på avstånd eller får ett sms för att dagen ska vara en bra dag. :)
Livet.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#15 Ååååh vad söt!
Vad är det för ras?
#16 Kinesisk nakenhund :). Fast denna tjej har mer päls än dem ska ha
Jo vist självklart, det är en redbar och anständig dam, som inte vill gå omkring näck. Vist måste det bara på de viset!
Sådant som gör mig glad: mina djur (katter, fåglar och fiskar) att jag har ett hem (inte alla har det), att jag har mat för mina djur och mig själv, att jag har råd att köpa onödiga saker som godis, kakor och i mitt fall tarot-och orakelkort ibland.
Att det är tyst och lugnt i huset där jag bor, (inga fyllon och knarkare som skräms), att jag kan gå ut i naturen och promenera, att kunna gå runt i affärer och "fönstershopa". Även om det regnar kan jag gå ut utan att bli blöt mm mm
Det finns mycket att bli glad åt, bara man tänker efter! Ändå är jag en människa som ofta är nedstämnd och ledsen.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Teddy, han kan göra mig glad oavsett vilket humör jag är på. Vi är så otroligt lika, båda är soffpotatis och enstöringar som tycker att livet är som skönast när man kan ligga under en filt och titta på film. Men han är enormt lojal och vill alltid vara i närheten av mig. Inte så att han klänger på mig jämt, men går jag ut i köket så kommer han efter och går jag på toa så lägger han sig utanför och väntar. På kvällen ska han ligga på min arm och så ska jag klia honom på nosen.
Ibland så kommer han gående och så lägger han huvudet på sned, tittar mig i ögonen och börjar spinna. Det är hans sätt att berätta att han älskar mig precis lika mycket som jag älskar honom.
Sedan blir jag även glad av att få brev från bästa vännen, att kunna unna sig en hel dag i soffan med en filt, lite tända ljus och en trave bra filmer och när jag skrapar ihop pengar för att kunna unna mig en spadag.
Just nu krävs det inte så mycket faktiskt. Jag träffade för någon vecka sedan en person som jag inte sett på flera månader. Vi pratade bara en par minuter, men det räckte för att göra mig glad. Har inte så många jag pratar med just nu, så det är nog därför. Annars får jag nog säga att djur gör även mig glad. Jag har iofs inga egna djur just nu men jag är uppväxt med både hund och katt så jag gillar båda "sorterna". Och det finns få saker som kan få igång smilbanden som ett rolig djurvideo på Youtube. Musik kan få mig på alla möjliga humör, men oftast gör den mig glad. En bra film eller TV-serie kan också få mig på bra humör. Och träning så klart. Det är nog den starkaste lyckodrogen jag känner till. Ett hårt träningspass stärker självförtroendet och rensar hjärnan från all möjlig skit och resultatet blir att man känner sig gladare och både fysiskt och mentalt starkare. Skogspromenader och att besöka nya platser är andra saker som kan höja mitt humör rejält. Och för all del, även om jag försöker tänka på kalorierna så får jag väl medge att lite gofika med en kopp kaffe eller lite varm choklad, gärna i gott sällskap, också kan vara livskvalité. Så egentligen är det ganska många saker som gör mig glad.
Haha pappa kom nyss och frågade om jag ville följa med på jakt nu i helgen och det gör mig glad. Jakt, att vakna klockan 4:30 för att åka ut i skogen och gå runt med hunden! Åh, de finns inget bättre! Ursäkta mig alla jakthatare men det gör mig så oerhört glad. Jag älskar skogen, det finns inget bättre ställe på jorden!