Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettpositivt-negativt
Läst 2836 ggr
PiganX
2012-07-03 00:31
3

Tacksamhetstråd

Här skriver vi om det vi är tacksamma över, kan vara både små och stora saker.

Jag såg tråden på Övernaturligt och tänkte att jag lånar idén hit också, eftersom man faktiskt kan glömma bort att se det positiva och det man borde vara tacksam för. Glad

Jag kan börja med att säga att jag är otroligt tacksam över att jag (trots allt) sitter i min älskade hemstad just nu, omgiven av människor jag tycker om och trivs att vara med. Är otroligt tacksam över att jag har världens finaste hund (Leo) som gör mitt liv värt att leva, som får mig att le i de allra jobbigaste stunder. Och så är jag tacksam över att jag har en så bra farsa, som ställt upp för mig och funnits vid min sida varje stund i livet, trots att jag inte alltid visat min tacksamhet, och gjort saker jag inte är särskilt stolt över.

Vad är du tacksam för?

[Vargöga]
2012-07-03 18:18
1

Jag är tacksam för att jag bor så fint och att jag har Pelaren (ett klubbhus) bakom mig i mitt beslut.

Halvdansken
2012-07-04 00:41
0

Att min man ser ut till att ha övervunnit cancern.

En sak man ska tänka på, när man klagar över att folk inte är tacksamma, är att man inte är tacksam för något man inte bett om (alternativt upptäckt att man tagit saker för givet, vilket också kan kallas för livserfarenhet).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

indra-bus
2012-07-04 09:14
2

Jag är taksam för mina barn livet hade varit tomt utan dem o jag älskar dem gränslöst. Sen mina föräldrar som alltid ställer upp.. Fast jag är vuxen. O min djur så klart de ger mig så oerhört mycket.

När min ep bröt ut så tyckte jag nog ganska synd om mig själv jag fick inte ha körkortet kvar. Orättvist tyckte jag folk kör fulla o får ha körkort jag hade minsan inte gjort något för att fötjäna de.

Men sen började jag tänka. På världens elände de föds bar med aids, in i fattigdom. Barn som bor på gatan i krig vars föräldrar är dödade. De finns mäniskor som drabbas av kattastrofer mister sitt hem o kanske alla anhöriga.

O de fick mig att se att jag borde skämmas. Jag har så mycket att vara tacksam för.

Jag är tacksam för våran lilla lägenhet den är ionte flott men mysig. Att jag kan gå i skogen har ju två ben. Jag är tacksam för min fina cykel som mina föräldrar köpte åt mig.

O på något sätt är jag oxå tacksam för epilepsin för att den har fått mig att inse vad som är viktigt. O gjort mig till en ödmjukare människa.

Så är jag tacksam för att ni finns här ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

PiganX
2012-07-04 13:51
0

#2 Du måste ha missförstått mig, jag klagade inte över att folk inte är tacksamma. Jag sa att det kan vara lätt att glömma bort att tänka så, på allt man är tacksam över. Och därför skapade jag en tråd om det Glad

PiganX
2012-07-14 22:57
0

*Puttar upp tråden*.

[Ambrosia]
2012-07-15 00:59
1

Vilken bra tråd. :)

Jag är tacksam för mina vänner som är underbara. Sen är jag tacksam för mina föräldrar, att de hjälper mig när jag behöver.

Sen är jag tacksam för mitt jobb och att min chef Malin är så snäll och ödmjuk.

Sen är jag tacksam för all kärlek jag fått i mitt liv, både från familj och från de jag varit tillsammans med.

Sen är jag tacksam för min tro, att jag fått lära mig så mycket. Just det, jag är tacksam för att diakoni assitenten i Vendelsö kyrka lyssnar på mig och ser mig. Hon är fantastisk.

Ja det är jag tacksam för.

Kram från Lisa :)

CorneliaAndersson
2012-07-16 09:11
1

Jag är tacksam över:

Mina föräldrar: Genom hela uppväxtén har dom funnits där, och kommer att finnas för mig myyyycket längre. Tack vare dom kan jag ha kaninuppfödning och få rida. Dom finns ju alltid vid min sida :)

Och kära Mormor: Mormor som alltid ploppar upp i rättan tid. Hon ställer ALLTID upp så fort vi behöver det.
Och det va föressten hon som gav mig min hund ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Mairah]
2012-07-17 20:48
0

Jag är oerhört tacksam över alla insikter som kommit till mig de senaste åren. Att jag nu känner mig som en finnare istället för sökare. Glad

PiganX
2012-08-05 02:29
1

Jag är så obeskrivligt tacksam över att jag funnit en kille som i mina ögon är guld värd. Jag är tacksam över att han varje dag får mig att le, och se saker ur mer positiva perspektiv.

Sofie-Marie
2012-08-05 08:56
0

Jag är tacksam över att min hund Samy kom in i mitt liv. Fler än en gång har han räddat mitt liv, bara genom att finnas till.

Jag är tacksam över att jag får så många chanser till att göra rätt, då jag gång efter annan gör fel och misstag. Jag får alltid möjlighet att rätta till dessa, även fast det är krävande och mentalt uttröttande.

Jag är tacksam över att jag kom med i DBT så jag har kunnat få den hjälp jag behöver. Där har jag även hittat likasinnade vänner som kan stötta varandra och komma med tips och råd när det är svårt.

dermot
2012-08-06 00:15
1

Jag är obeskrivligt tacksam för att kunna ha och få ha mina älskade djur!

Speciellt min hund, Ella.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Betleguise]
2012-08-06 00:58
1

Jag är så fantastiskt obeskrivligt tacksam över en av mina fd elever.

Tak vare denna elev fick jag upp ögonen för att livet inte är ett svart hål som ständigt försöker sluka en utan att det faktiskt finns ljuspunkt någonstans bortom avgrunden. Kanske ska tillägga att jag arbetade då med vuxna människor!!

Jetaime
2012-08-06 19:33
0

Jag är tacksam över att jag har min katt, för utan honom skulle jag inte levt. Sen är jag otroligt tacksam över att jag har ett jobb (även om det känns tungt ibland så känner jag mig rätt lyckligt lottad som lyckades få ett jobb).

MissFlisan
2012-08-08 22:28
0

Grymt bra tråd! Vi jobbade med detta i skolan en del och jag mår bra av det!

Idag är jag tacksam över att ha pratat av mig med min kurator

Att vädret varit bra

Att jag har mått helt ok faktiskt!

Jag är med grymt tacksam över att jag får komma till finjagården redan 26 Aug ist för 29 aug.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se

"slappna av inget är under kontroll!"

[T-Johan]
2012-08-09 09:01
1

Jag instämmer med Er i att denna tråden är superbra. Vi människor och i synnerhet ensamma behöver tänka i positiva banor. Det är inte lätt alltid, men det är bra att ta för vana att i alla fall försöka se sig om i vardagen, efter något som man kan vara glad och tacksam över. Att man sedan skriver lite kort om det här på tråden, "förstärker" man känslan av de positiva. Man delar sin glädje ock tacksamhet med andra. Och det har en " läkande" effekt på en "trasig själ".

MissFlisan
2012-08-09 10:30
1

God morgon! Idag är jag tacksam över att sole. Skiner och att jag ska träffa min underbara vän och hennes katt :)

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se

"slappna av inget är under kontroll!"

PiganX
2012-08-09 15:24
1

Idag är jag tacksam över att jag vaknade upp till världens finaste telefonsamtal, och efter det bara varit glad.

[Betleguise]
2012-08-09 21:59
1

Ikväll är jag tacksam över, trots att jag sitter ensam i min lgh med levande ljust och kollar på en hemsk rysare, tanken att det faktiskt finns någon för alla, och om inte idag eller imorgon så kanske i höst ska jag också finna denna någon!

Jina.
2012-08-10 18:01
1

Jag är tacksam över att ha min man och mitt barn vid min sida. <3

www.mediumjina.se

[Betleguise]
2012-08-10 21:44
7

Jag skulle faktiskt vilja visa min tacksamhet mot iFokus. Jag är tacksam över att ett sånt här community skapats där alla faktiskt kan hitta sin plats i någon av sajterna vare sig det är här eller någon annanstans. Visst finns det andra communitys men iFokus har på något sätt hittat kärnan i både svåra och tuffa ämnen, och lätta och glada ämnen. Det finns helt enkelt en plats för alla här. Så, jag är tacksam för att iFokus finns!Glad Och tillsammans skapar vi ett bra klimat och ett ännu bättre iFokus med våra inlägg, debatter och nya ideér.

Kram på er alla!

[T-Johan]
2012-08-17 22:08
0

Jag är glad över att skolan snart är igång igen. Även om många känner ångest och avsky för skolans alla krav och tvång tror jag att den sociala kontakten är till vår nytta. Näää…..jag håller med. Grundskolans påtvingade samvaro med ett fult respekt- löst och vulgärt tal är inget uppbyggande för varken lärare eller elever. Men den sociala kontakten med andra utanför den innersta kretsen av när- stående, som ofta är "hemma blinda", kan ofta öppna nya dörrar.

PiganX
2012-09-16 18:37
2

Är tacksam över att jag fått utskrivet medicin som dämpar min ångest och hjälper mig att sova.

Jina.
2012-09-18 12:02
0

Härligt att höra Felicia Glad

www.mediumjina.se

[T-Johan]
2012-09-18 14:58
0

#22 Att hitta "rätt" medicin är sannerligen något att vara glad över. Känslomässiga och psykiska "irritationer" är ett otyg i våra liv.

PiganX
2012-09-18 16:14
0

#23 16 timmar sömn inatt trots normal dos.. Glad

#24 Den är tyvärr inte helt rätt, men den hjälper mig iallafall att sova.

[T-Johan]
2012-09-18 16:39
0

#25 Jag klagade när jag var hos min läkare på att jag sov 12 till 18 timmar per dygn, efter som jag var van att sova max 8 timmar. Han sa att sömn är det viktigaste och bästa sättet att "återställa kemin i hjärnan". Så där låg en ann och knoppa för glatta livet i ett halvår. Även om det inte blev riktigt bra så blev livet mycket bättre. Sömnen är viktig, och till och med viktigare än när man sover. Jag menar att vända dygnet fel. Det är bra att Du kan sova, Felicia. Snarka och snusa så mycket Du kan.

indra-bus
2012-09-18 20:30
0

# 25 ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

PiganX
2012-10-02 12:19
0

Allting rullar på med skolarbetet, har hunnit med en hel del. Har även beställt hem lite grejer, bl.a nya mössor och piercingar. Har även kontakt med morsan igen, så det är ganska skönt.. Glad

Är sjukt tacksam över allt det, + att jag mår rätt så bra idag.

[Betleguise]
2012-10-06 23:12
0

Jag är tacksam över att jag vaknade med ett leende på läpparna imorse och faktiskt mådde bra.

Jag är också tacksam över att jag under dagen träffat lite folk och fått lite socialt utbyte även om jag till största tiden säkert gjort bort mig Glad men who cares??

PiganX
2012-10-07 12:22
0

#29 Åh, det låter bra.. Är så glad för din skull!