Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettjobbiga-känslor
Läst 3015 ggr
Anonym
Anonym
0

Åtsidosatt

(varning för långt inlägg)

Nu är jag trött på att vara åtsidosatt!
Av någon anledning har jag alltid haft svårt att hitta vänner.

Jag är mycket själv och har bara två stycken jag umgås med i skolan. Men dessa två vill aldrig umgås utanför skolan, vilket gör att jag inte gör något alls på helger och eftermiddagar.

Jag älskar dem båda två och vet att jag inte betyder något utanför skolan, men gör allt möjligt för att träffas, vilket gör att de upplever mig som jobbig och än mindre vill vara med mig.

Jag söker bara efter någon att dela vissa eftermiddagar/kväller/helger med, kanske ringa och skicka ett sms någon gång. Men det är alltid jag som tar initiativet, och det är bara jag som ger julklappar och födelsedagspresenter, får inga tillbaka. Det här tar verkligen kål på mig att vara så ensam som jag känner mig och jag mår inte bra alls.

Hoppas att ni inte tar mitt inlägg som ett sätt att få tycka synd om mig själv.

Det hände förra veckan med en annan tjej jag nyss lärt känna. Frågade om hon ville träffas i helgen. Hon sa "ska höra med mina föräldrar", men fick aldrig något svar. Två dagar senare frågade jag igen, och då sa hon "mamma är inte hemma just nu, lovar att fråga senare"

Och några timmar efter skrev hon på sin blogg "Pratade nyss med XXX (en annan kompis till henne) och vi ska träffas i helgen! mamma skjutsar, yehooo!"

Vilket betyder att hon visst visste om det jag sagt, hon ville bara inte träffas. Och att hon valde en annan framför mig gjorde mig ledsen, hur ego det än kan låta. Jag har inget problem med att hon umgås med andra vänner än mig, men jag blev ledsen för att hon gjorde det på ett så dåligt sätt tycker jag. Tänker jag fel?

Och min "bästa vän", som jag umgås med i skolan, var hemma från skolan och var sjuk idag. Jag hade (innan jag fick reda på det) frågat om hon ville ses efter skolan idag, men hon svarade att hon var sjuk och inte kunde.

Nu läste jag på hennes facebook att en annan av hennes kompisar var hemma hos henne, och verkade ha jättekul.

Vilket gjorde att jag än en gång kände mig åtsidosatt och blev jätteledsen, hur fjantigt det än låter!

Jag vet inte vad jag gör för fel, jag försöker skapa en balans i att synas och inte vara för krävande, men det är jättesvårt.

Jag drömmer om en dag när jag har en bästa vän - det räcker med 1, som jag kan umgås med ofta, som berättar allt för mig och som jag kan berätta allt för, som jag kan skratta med, som jag kan åka på resor med, som jag kan känna mig trygg med… Men är det för mycket begärt?

Snälla hjälp mig ur detta!

[madelaine]
0

Hej,
Inte alls roligt när man känner sig åtsidosatt av sina vänner, och att dom inte vill umgås utanför skolan Obestämd
Vad har du för intressen, kanske något som du kanske kan ägna dig åt på fritiden? Djur, musik, sport? Den vägen kan det vara möjligt att lära känna nya människor och få fler/nya vänner?
Kram!

Pelle Långlös
0

Håller med #1 om intressen. Gör något du tycker om och hitta nya vänner.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

jtm
0

Hej.

Jobbig och tråkig situation att vara i, aldrig kul att känna att man är åtsidosatt av sina vänner. Speciellt när man verkligen försöker och inte får nått tillbaka.
Jag håller med tidigare talare att ett bra sätt att träffa vänner är att genom sina intressen tex gå med i nån klubb eller förening. Brukar finnas någon sort av förening inom de flesta hobbyer. Fast beror ju lite på vart i detta land man bor också, ang utbudet.
Hoppas allt löser sig för dig och du hittar nya vänner som behandlar dig rätt :)

VilmaKristina
0

Jag vill påpeka att användaren inte längre finns på iFokus, gick in på personens profil Obestämd

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Pelle Långlös
1

Hur vet du det? TS har bara valt att vara anonym som man kan vara här och då står det inget i profilen. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Ylva, om du klickar på nicket ska profilen komma upp, även om det inget är skrivet i den. Testa och klicka så får du upp ett meddelande som säger att profilen är borttagen.

Anonym
Anonym
0

Hihi, jag finns fortfarande kvar som medlem förstos, bara det att jag vill vara anonym Glad

Att det står att profilen är borttagen är något fel på iFokus bara, jag finns här och läser alla era inlägg!

VilmaKristina
0

Då är det knas med iFokus!

Jag tittade in på din profil för all kolla din ålder, jag är 12 som sitter ofta vid skype och kan alltid ha en till kontakt att prata med!

Jag är ofta ensam på fritiden, jag är inte så förtjust i att vara med vänner, bara min bästavän.

Nu till dig.

Jag tycker du ska säga till dina vänner hur du känner. Dom är elaka som fryser ut dig efter skoltid och på helger, att ljuga för att inte vara med dig är löjligt. Säger den ena att den inte gillar att vara med dig skulle jag själv inte kämpat för den. För den kan få dig att sluta göra si och så, då är du alltså inte dig själv om du har regler för hur du ska vara med vissa personen.

Du kan alltid läsa en artikel jag skrivit, det står hur du kan skaffa vänner och sånt! Glad

Artikeln

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Pelle Långlös
1

Det är inte meningen att man skall kunna kolla in profilen om man är anonym för annars har funktionen ingen funktion. Väljer man att vara anonym så blockeras även profilsidan.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anonym
Anonym
0

#8 Det var jättesnällt sagt!

Men just nu känner jag inte för att träda fram som den jag är på iFokus. Men det var jättegulligt av dig Glad

#9 Tanken är att det ska stå "Användaren har valt att publicera sitt inlägg anonymt", som det gjorde förut. Nu står det bara "Användare borttagen" typ.

VilmaKristina
0

Jag är bara ett PM bort Glad

[T-Johan]
0

Va anonym. Du har ett lika stort värde för de. Det finns en liten poäng med att vara anonym. Alla som vill lära känna Dig måste fråga Dig, "social friktion", brukar det kallas ibland. Jag är också anonym fast på mitt nojjiga sätt.