Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 828 ggr
[madelaine]
0

Godmorgon 3/9

Hej på er!

Denna morgon var lite spännande för mig, då jag fick gå från nya lägenheten för att åka tunnelbana istället för pendeltåg. Hade dessutom med mig hunden för att möta upp hennes dagmatte innan jobbet. Riktigt stolt över hunden som var lugn och duktig hela vägen :)
Nu har jag precis kommit fram till jobbet och ska jobba fram till kl 19.
Min stackars tå gör fortfarande ont sen igår, men då är det ju tur i oturen att jag har ett stillasittande jobb :)

Vad gör ni idag?
Hoppas ni alla mår bra!

[Betleguise]
0

Morning!

Dagen började med en Bullet Coffee innan det var dags att rusa iväg. Har en lugn dag idag och funderar på att skaffa kise. Jag har inga husdjur just nu men har haft katt och hund.

Nu så här när man lever ensam funderar jag på en katt men hur rätt är det mot katten när man är borta 8 - 10h om dagen?? Tänk om man var ekonomiskt oberoende!!

Bestämde också i natt när jag låg sömnlös att det är dags att ta tag i livet och göra något vettigt med det. Skaffa nytt jobb, nytt boende, komma ut lite i sociala kretsar och träffa folk och ta för mig lite mer av livet! Kanske skulle ta en danskurs i höst….

Ha det gott,

Kram

PiganX
0

Godmorgon på er! Glad

#0 Madde (eller ska jag skriva Madelaine?), kul att det gick bra med hunden på t-banan. Tror nog inte att jag skulle kunna åka t-bana med Leo eftersom han blir såpass stressad i folkmassor. Men så har jag inte heller något behov av att ta med honom där, som tur är. 
Vad har hänt med tån? Obestämd

#1 Åh, djur är underbara. Som du säkert redan vet har jag ju en hund, och funderar nu på att skaffa två marsvin också. Men vi får se hur det blir med den saken. Jag hade marsvin för flera år sen. 
Ska du vara borta så länge varje dag kan det ju bli svårare, om det inte finns något annat alternativ. Då skulle ju nästan hund passa bättre, om du skulle hitta en bra dagmatte/ett hunddagis. Men då skulle ju du få vara hemma de första månaderna.

Skönt att du kom fram till en sån insikt iallafall, det kan vara bra ibland!

Jag ställde mitt alarm på 10, tänkte att jag inte skulle sova bort hela dagen. Men så vaknade jag för en halvtimme sen istället, igen. Så nu ska jag hoppa i duschen och sen beställa kinamat. Tungan ute

[madelaine]
0

#2: Du får gärna säga Madde :)
Lily var jättejobbig de första gångerna vi åkte, men hon har utvecklats nåt så enormt på senaste så jag är jättestolt!
Tån hamnade under en väldigt tung resväska igår, desstuom var det en vass kant precis där tån var, så den är blå och ond idag. Börjar kännas lite bättre nu dock :)

PiganX
0

#3 Okej, tänkte att jag skulle fråga först eftersom vissa inte vill bli kallade smeknamn. Glad Kul att hon börjat vänja sig, det är kul när man kämpar för något och ser resultat. Hundar är underbara djur.

[madelaine]
0

Verkligen :)