Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1928 ggr
PiganX
0

Godmorgon 23/8-12

Godmorgon! Glad Jag vaknade vid 12, hade ställt alarm så har inte sovit så många timmar inatt. Men glad är jag, och just nu mår jag bra! Jag ska på ett möte om en halvtimme, har inte planerat nåt speciellt till ikväll. Snart börjar skolan iallafall, jag ska plugga på distans så jag måste snart vända dygnet rätt och börja få in lite vardagsrutiner. Jag hade tänkt börja träna bland annat.

Hur mår ni idag? Vad ska ni göra senare?

Kram! Kyss

Pelle Långlös
0

Godkväller. Har varit hela dagen på Pelaren. Ett mycket bra klubbhus och jag mår alltid bra där.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

Ja, jag har sett att du berättat om Pelaren förr. Kul att du trivs där! Har ni gjort något speciellt?

Pelle Långlös
0

Idag har vi bakat pizzabullar till Möjligheternas Torg nu på lördag. På torget i Mariehamn så kommer det att vara ett 30-tal föreningar som visar upp sig och då skall vi vara med.

Sen det vanliga; laga mat och handla. Vi har matservering varje vardag så nån måste ju laga mat. Sen har vi hållt på med Nyhetsbrevet som skickas till alla medlemmar varje vecka. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

Åh, låter kul! Skönt att det finns så mycket sysselsättning där. Glad

Pelle Långlös
1

Jo det är super där. Mår alltid bra där oavsett hur jag mådde innan jag gått dit. Imorgon blir det inget besök där för jag har annat för mig. Flört

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Här var det fax för den första riktiga skoldagen. Det var matte eleverna som märktes mest. Ni ska veta att det är folk från alla värdens hörn. Och har olika bakgrund. Några har universitet och andra bara gått 3 år i olika klasser på ett oändlig anta flykting läger i mellan östen. En del flyktingläger har bara en lärare. Och alla barn går i samma klass. Oftast klass ett till tre. I morgon ska jag ha ett diagnostisk prov med invandrar eleverna för att veta vad dom ska börja i det svenska skolprogramet. Lite nyfiken och undrar vad Felicia ska läsa på distans? För lite "skolnojjig" är jag nog? Kul att "Pelle" har en meningsfull vardag. Det känns alltid lättare att gå upp då. Och att ha en "utåtriktad" verksamhet som andra uppskatta är mycket stimulerade.

Pelle Långlös
0

Tack T-Johan

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

#6 Jag håller ännu på och pluggar ikapp grundskolan. Jag börjar ju nian nu egentligen. Jag försöker bestämma vilken linje jag ska gå på gymnasiet, och när jag vet det kommer min grundskoleutbildning att anpassas efter mitt val, eftersom jag omöjligt kommer hinna att plugga alla ämnen, helst eftersom jag knappt ägnat mig åt skolarbete sen sjuan.

Men nu ska jag verkligen ta tag i allting. Funderar på att börja jobba med något litet under kvällar/helger, vill flytta hemifrån så fort som möjligt och är planerat att jag ska göra det nästa sommar, antingen till lägenhet eller elevhem. Så vi får se hur det blir.. Har stora planer för mig iallafall, trots att jag "sabbat" grundskolan Glad

[T-Johan]
0

#8 Ja men Din situation är långt ifrån omöjlig. Flera av mina svenska elever har inte fullständiga betyg från grundskolan. En elev ska jag ha "personlig undervisning" med två tillfällen i veckan. Och det är hon som bestämmer tid och längd på lektionen. Alla har det inte så lätt för sig. Men om jag skulle ge Dig ett omdöme så ska Du veta att svenska språket behärskar Du. Där har Du en språng- bräda. Psyko sociala ämnen borde vara en "mumsbit". Sen ska Du veta att man inte behöver en komplett "studentexamen" för att läsa psykosociala ämnen. Kom bara ihåg att det är dyrt att plugga i vårt land idag. Kan Du bo hemma under studietiden så gör det.

PiganX
0

#9 Nej, jag vet att det aldrig är helt kört. Jag kan bara jag vill, försöker jag intala mig. Glad

Ja, svenska språket är det no problemas med, och matte är nog mitt allra starkaste ämne. Har egentligen ingen problem alls med skolan, det handlar bara om att hitta motivationen till att anstränga sig.

Nog kan jag bo hemma så länge jag pluggar, jag skulle aldrig bli utkastad. Men jag är så trött på det, och jag tror att den känslan förstärkts efter allt jag gått igenom senaste 2 åren också. Så jag ska absolut flytta.

Tarotstollan
0

Det är bra att ni kämpar på med era studier.

I dag har det regnat med jämna mellanrum. Har varit och handlat en massa djursaker bl. a. mat, sand fröer mm. Tungt som attan att få hem, men jag har ju inget val. Djuren behöver ju sin mat.
Nu skall jag sitta och titta på tv halva natten hahaha

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

PiganX
0

#11 Har regnat här med. Ska också kolla tv halva natten.. Flört

dermot
0

Klockan 10.00 ska jag vara på ett möte på sjukhuset idag med hela "gänget" - kurator, någon av mina lärare, skolsyster, 2 sjukgymnaster, min läkare, mina föräldrar + två andra jag inte riktigt vet vad det är för något.

Vi ska planera hur det ska funka med mig och nian.. Ska även få en speciell stol att ha i skolan - som förra skolsystern lovade skulle vara klar nu vid skolstarten, tjo baloo ;) inte ett spår av något stol när jag kom och ingen visste hur, var, när eller vad. Men den ena lova det andra och givetvis höll inte det…

Men det löser sig väl, om inget annat får jag väl själv fixa det. Är i alla fall någorlunda nöjd med skolan i år, har rättså bra motivation till att gå dit åtminstone! En av lärarna hjälper mig mycket (trots att han inte har med "mig" att göra mer än på SOlektionerna) i de flesta ämnena och ja..

Hoppas det är bra med alla! Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

PiganX
0

Ibland blir man ju riktigt irriterad när folk inte kan hålla vad dom lovar. Man undrar ju om det är såååå svårt att skriva upp viktiga saker i en kalender eller telefon så man inte glömmer. Men tydligen.

Lycka till med nian iallafall, Annika! Glad