Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 885 ggr
PiganX
1

Godmorgon 1/8

Hej på er, jag sitter i bilen påväg in till stan, ska träffa en kompis från Kiruna som är här i Stockholm just nu. Skriver via mobilen, så går inte att göra smileys. Vad gör ni idag? :)

[T-Johan]
0

Hej Felicia Godmorgon klockan två på eftermiddagen låter som en härlig sovmorgon. Klockan är sju på kvällen och ingen ensam själ har besvarat Din artiga hälsning, så jag tar mig friheten. Men Du…..jag vet inget om Dig men skulle vilja rekomendera att Du börjar plugga på "Vård och omsorg" den "psyko sociala" programmet. Du har talang för att lyssna och hjälpa människor. Hoppas Du och Kiruna främmandet får en trevlig avslutning på dagen.

Sofie-Marie
0

Idag lämnade jag bort min älskade illervalp Castello till en familji Eslöv, bara tjugo minuters bilresa från mig. Tårarna verkar aldrig vilja ta slut. Tack och lov har jag min hund som reagerar kraftigt när jag är ledsen och det är en enorm tröst. Jag vet ju att detta var det rätta att göra och att behålla honom hade enbart varit egoistiskt.

Så min dag har varit långt ifrån bra. Försöker koppla av med te, "Sleepy Hollow" och cigaretter. Imorgon beger jag mig in till stan för att unna mig någonting fint som plåster på såren.

PiganX
0

#1 Hej Johan (är det ditt namn?) Glad Nja, jag gick upp "tidigt" idag, haha!

Vad gullig du är som svarar då. Har haft jättetrevligt idag, vi har shoppat och ätit god mat, och pratat en hel del. Känns skönt! Vad har du själv gjort idag?

Jag har faktiskt funderat på det.. Intressant att du nämner det Glad Och tack så mycket!

#2 Hej Sofie-Marie. Men fy vad jobbigt, är aldrig lätt att ta såna beslut, och jag ger dig många styrkekramar! Hoppas att det känns bättre om ett tag. Och det är otroligt bra att du har din hund, Leo brukar också reagera när jag är ledsen. De är så fina, och så bra på att trösta.

[T-Johan]
0

Hoppas SofiMari får en bättre dag idag. Det är alltid bra att försöka vara med någon och göra något annat än det vanliga rutinmässiga. Det hjälper en att "skingra tankarna" på sådant som gör ont. --------------------------- Nä då jag heter Tommy. Men T-Johan är ett nik som förföljt mej genom åren Gårdagen gick åt till att förbereda musik till ett bröllop nu på lördag. Jag ska spela tillsammans med tre till. Det är sådana tillfällen som gör mig extra glad. Glädje är lite av mitt "bänsle" för att orka med allt negativt. Vi människor behöver något positivt att "fästa blicken på". Jag beställde komponenter till ett elektronik bygge som jag ska bygga under regniga ruskiga höstdagar. Idag hoppas jag få någon med mig badstranden. och sen en kylväska och lite att läsa, mental stimulans i lagom dos ska ju vara nyttigt.

Sofie-Marie
0

Denna dagen har varit något bättre. Blev erbjuden att umgås med folk i stadsparken här i Lund men tackade nej. Klarar inte av alla blickar och jag vet vad folk tänker om det jag gjort. När jag lämnade bort illern alltså. Så lite senare blir det en flaska vin och en pizza som lite lite plåster på såren.

Försöker att inte tycka alltför mycket synd om mig själv. Vet ju att det var för det bästa.

[T-Johan]
0

Pizza låter "smaskens" som Tangoräv bruka säga i fablernas värd. Men vinet blir man bara snurrihuvudet av och får så många konstiga tankar och idéer av.

dermot
0

Idag (eller ja, igår om man ska vara petnoga) har jag försökt röja i stallet, blev inte så mycket med det, var ju fint väder så då fick man ju gå en runda med vovven =) en kanin har fått ett nytt hem och sedan har jag bakat muffins!

Just nu tittar jag på TV medan jag kollar runt lite på sajten!

Jag håller med Tommy (#1) att du ska gå det programmet! Du är verkligen jätteduktig. =)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

PiganX
0

Tack så mycket Annika! Glad