Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettpresentationer
Läst 1304 ggr
Toxics
2012-07-26 08:29
1

Presentation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag är också ny här. faktiskt.

jag har varit medlem härförut också men så kom det en tid då jag var mindre ensam. Så jag behövde inte sajten lika mycket. Men nu är jag ensam igen .

jag heter Jennie,är 22 år och kommer från Örebro.
jag bor i en två med min sambo i en liten by 3 mil utanför Örebro.
jag kan inte påstå att jag är utåtriktad. Eller social.

Eller jag gör mitt bästa när situttionen uppstår, är intresserad av den jag pratar med och så. Men det är inte så lätt alla gånger. När alkohol ä'r inblandat så är det hur lätt som helst =) 

Ett tag ade jag en "dricka jämt" period, bara för att det var lättare att skaffa nya vänner då. tyckte jag . Fast det var inte så egentligen. Det var ju som sagt bara "alkoholkompisar" för sen när jag väl slutade dricka så gjorde inte dom det. Och förstod heller ionte varför jag ville vara nykter. Nu är det ju nästan fyra år sen . För då träffade jag min sambo. Det var han som fick mig att ge upp alkoholen och sträva efter mer.

och det har fungerat hur bra som helst =).

Tills nu. Han är militär. Och har åkt utomlands på utlandstjänst. och här sitter jag i min soffa vid datorn. Dag ut och dag in. Klart tt jag går promenader med hundarna flera gånger om dagen. men inte så att jag stannar och pratar med någon. Och om någon stannar och vill prata med mig så tycker jag mest bara att det är jobbigt. Jag lixom känner mig som en dålig människa när inte min sambo är med. En sämre människa som ändå inte är något intressant. Det bästa och intressantaste jag har, är min sambo. Det finns egentligen inte så mycket att veta om mig. Så kan jag känna ibland. (rätt ofta)
Det kan vara sjukt tufft.

Och ibland trivs jag bättre ensam.
Det är inte lätt alla gånger!

Hoppas iallfall att jag kommer trivas !! :D

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

PiganX
2012-07-26 14:44
0

Hej Jennie, och välkommen hit! Glad Hoppas att du kommer att trivas här, och att du känner dig välkommen.

Ensamhet är jobbigt, helst ensamhet som man inte själv väljer. Vissa tycker ju att man väljer det, när man inte går ut och gör något åt saken, så att säga. Men så är det inte, för det är inte så lätt att "bara" skaffa lite vänner, det funkar inte så. Och ju längre tid som går, desto mer skrämmande blir det.. Obestämd

Kram, och välkommen hit iallafall!

wolfheike
2012-07-26 14:56
0

Välkommen hit Jennie och hoppas du ska trivas.Roligt med fler nya som man får möjlighet att lära känna lite.

Som Felicia skriver ensamhet är inte lätt om det inte är av fri vilja men här tror jag det finns många som kan stötta och finnas till hands när det behövs så jag tycker det är toppen att valmöjligheter finns via olika forum efter individuella behov.

Allt gott till dig och känn dig varmt välkommen hit Glad

Toxics
2012-07-26 15:47
0

Eller hur. Ändå sättet jag har lätt att skaffa nya vänner är på fyllan. och det är knappast något att sträva efter =( .
Jag hoppas också att jag kommer trivas och att ni på forumet kommer göra mig mindre ensam =)

Känns otroligt bra att fler har det som jag. Hur hemskt det än låter. Men då kan byta tankar och prata av sig ibland =)

tack så mycket båda två!! =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

indra-bus
2012-07-26 15:58
0

Välkommen!!

Kul med nyaGlad

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.