Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1516 ggr
PiganX
1

Godmorgon 19/7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Somnade vid 4 inatt, och var tvungen att gå upp redan halv 9 imorse, eftersom jag skulle iväg på ett möte. Så jag har nästan mått illa av trötthet under förmiddagen. Obestämd Var förbi coop på hemvägen, handlade mat och köpte muffins och cola, så känner mig lite piggare nu.

Har tagit på mig mer somriga kläder nu, och tänkte ta med Leo ner till sjön för att bada, får hoppas på att det inte är folk där för då kan jag inte ha honom lös. Är hur varmt som helst här och solen skiner för fullt. Hade tänkt fota lite också, så ni får nog säkert se en del bilder senare i bildtråden.

Vad ska ni göra idag? Glad

indra-bus
0

Här regnar de i dag så jag skall ta på mig regn kläder o ta en sväng i skogen med min o grannens hund få se hur långt jag orkar i dag har nyss varit sjuk.

Men har nu ätit pc i två dagar så nu börjar orken komma tillbaks.

Ha en fin fin dag..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Mairah]
0

Dagen började solig för att sedan övergå i regn igen..Obestämd

Har städat lite och tagit det lugnt annars idag.

PiganX
0

#1 Tråkigt att det regnar. Obestämd Men skönt med motion iallafall, och få komma ut. Och bra att du blivit frisk!

#2 Bättre lite sol än ingen alls.. Men här har det varit varmt och soligt hela dagen Glad

Sofie-Marie
0

Jag begav mig till jobb trots att jag dagen innan varit på vårdcentralen för att kolla upp vad jag hade för sjuka.. Mitt under arbetspasset ringer läkaren och säger att jag har en bakterieinfektion och måste ta penicillin i tio dagar. Så det var bara att bege sig till närmaste apotek och sedan hem.

Så nu ligger jag nerbäddad i soffan och längtar tills morgondagen kommer då jag skall bege mig mot göteborgs-området för att hälsa på min flickvän :) Hon och resten av familjen har lovat att ta hand om fröken sjukling. Känns bra! Men mina kollegor är klart mindre glada..

PiganX
0

#4 Inte kul att vara sjuk, men du får krya på dig! Glad

Åh, göteborg är så fint. Har på Orust, det är ju en bit utanför och där var det jättefint! Men längesen jag var i göteborg nu faktiskt.

Sofie-Marie
0

#5 Det är egentligen till Lidköping jag skall, men det är ju typ i närheten :) Känns skönt att de hämtar mig i Göteborg så jag slipper byten och jobbigheter! Bara öresundståget raka vägen :)

Tack så mycket förresten, för ditt "krya på dig" :)

indra-bus
0

God kväll alla härliga mäniskor..

Jag är lite föken tvärt imot älskar att vara ute när de regnar. Har köpt mig jätte bra rengnkläder då man har en bruks hund som kräver en del mortion o stimulans har de varit en bra investering Glad Fast skulle de regna varje dag skulle de vara tråkigt.

Är hudvakt i dag så nu ligger jag här med två sovande hundar o kisse. O kaninen hoppar runt.

PiganX
0

#7 Jaha, men då var det ju ingen fara. Bra att vara sån, då är det aldrig något "dåligt" väder Flört Vad är det för ras på hunden? Glad

Är ju jättebra med långa promenader och så, men ofta tycker hundar om att använda huvudet också. Kan vara ganska enkelt, om man t.ex inte har tillgång till skog där man kan sätta upp ett spår, då kan man köpa specialanpassade leksaker, t.ex där det finns ett litet hål i en boll så det droppar ut godisar när hunden puffar på den, åt rätt håll. Sen kan man sätta godis under en burk, och låta hunden försöka få upp burken själv. Brukar även sätta i tomma petflaskor, men då måste man ju se till att hunden inte biter sönder flaskan och får i sig plastbitar. Det är bara några av måånga enkla, men bra övningar för hunden. Så sover dom gott sen på natten när dom fått jobba med hjärnan också. Glad

Trevlig kväll.

indra-bus
0

De är en schäfer.

PiganX
0

#9 Okej Glad

Sofie-Marie
0

#9 Har själv en schäfer :) Underbar ras.

PiganX
0

Vi har också haft flera schäfer-blandningar, men aldrig renrasiga. Glad