17/7 - Åskar utomhus
Hej på er.
Jag vaknade för ungefär 1½ timma sen, hann bara äta frukost och sen fastnade jag här direkt. Ute åskar det, och har gjort det i över en timme. Den är nära och mullret hörs högt, men den cirkulerar bara runt och är alltså inte ovanför oss. Är ganska mysigt med åska.
Vad har ni för er? Hur är det med er idag och vad händer ikväll?
Kram på er! 
Är fortfarande sjuk. Men har fått pc i dag så de är nog bättre i morgon.
O jag älskar när de oskar o blixtrar brukar sitta på balkongen o titta när de gör de här. Med en filt o kaffe..
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Hej :)
Vad bra ni tycker om åska. Själv blir jag rädd att de ska slå ner. Bor längst upp i ett trähus och jag vet inte om det finns åskledare på taket. Och så är jag oftast ensam när det åskar. Så det är inte så kul. I dag åskade det med här. Ush, låg under en filt i soffan och var lite rädd. Men tur det var ljust. Det är läskigare när det är mörkt när det åskar.
Men nu har det i allafall slutat åska. Puh.
Kram från Ambrosia :)
#1 Men gud vad jobbigt!
När jag blir sjuk brukar det också slå till ordentligt, eftersom jag är sjuk så sällan.
Ja det är ganska mysigt att sitta och titta, och lyssna. 
#2 Tycker om åska vet jag inte om jag gör.. Men jag tycker det är ganska mysigt att sitta och lyssna på. 
Du borde kolla upp det där med åskledare, så du kanske kan känna dig lite tryggare!
Njae, tycker inte om åskan när den är allt för nära. Har varit med om att det slagit ner, och det kan man vara utan. Fast håller sig åskan på avstånd så kan jag uppleva den fascinerande.
#4 Men usch vad läskigt
Nej, då förstår jag att du inte gillar åskan. Men ganska faschinerande vad naturen kan göra ändå.
Javisst. Blir rätt fascinerad av blixtar av olika slag. Bara de håller sig på avstånd
Är livrädd för åska när jag är själv, men är jag med familjen så kan jag tycka att det är lite mysigt. Så länge vi är inomhus eller i bilen då. :)
Ska gosa/leka med djuren och cykla idag :)
#7 Samma här!
Okej, kul.
Vad har du för djur?
Skulle vilja säga att har jag varit med om att åskan slagit ner,så skulle jag nog inte vara så kacksig.
Den är ju farlig o den gör de..
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
#10 Ja, den är absolut farlig. Men det är ju det som är lite faschinerande på något sätt, vi människor kan styra och ställa så mycket men inte över åskan. 
Hörde på TV om en kille som var ute och cyklade någonstans i Amerika, och blev träffad av blixten - trots att det var strålande solsken och blå himmel!
Till saken hör att det fanns ett ganska högt berg bredvid där han cyklade och åskan befann sig på andra sidan berget, 1,5 kilometer därifrån. Men tydligen så spred sig blixten så pass långt ändå, att den träffade honom.
Läskigt va! Man ska inte underskatta vädrets makter 
#12 Men fy, visste inte ens att det var möjligt på så långt håll.. 
Ja, det har du helt rätt i.