Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettundersökningar-frågor
Läst 1221 ggr
CorneliaAndersson
1

Hur känner du?

Hur känner du när du är ensam?
På Vilka sätt?

Själv känner jag mig ''rädd' på något vis när jag är enam, både om jag är ensam i ett rum, eller om vännerna och jag kanske haft ett tjafs, och jag ej kan''komma nära dom''.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

PiganX
1

När jag är fysiskt ensam så har jag ofta en panikkänsla, och det har jag haft hela livet, som om jag är rädd för något i rummet men kan inte sätta fingret på vad.

Inuti mig så är jag också oftast rädd, vill inte behöva känna alla känslor, vill inte behöva känna all ångest jag har. Jag får sån fruktansvärd ångest när jag är ensam. Vill helst ha folk omkring mig, dygnet runt.

Men helt ensam är jag aldrig. Har flera vänner som alltid ställer upp när jag mår dåligt, så det är ju skönt iallafall.

CorneliaAndersson
1

#1 Förstår hur du känner

Ja, tack och lov för dessa underbara vänner, som alltid ställer upp.
Skulle inte klarat mig en sekund utan mina vänner.

/ Cornelia Andersson,

Halvdansken
1

Älskar att vara ensam "med mig sjalv".
Men det värsta som finns är väl om man är ensam i ett sällskap, dvs man känner ingen och vet inte riktigt hur man tar kontakt. Klassisk situation är ju nytt jobb, fest med folk man interiktigt  känner osv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Lena1234]
0

Jag känner mig alltid ensam så gott som och det är en påtvingad ensamhet. Jag är både fysiskt och mentalt ensam dvs jag är allt som oftast ensam hemma och jag har heller ingen att dela mina tankar med förutom via forum.

De kontakter jag har vet att jag känner mig ensam, jag har heller inget jobb och är därför än mer ensam och det vet de om men det är oftast inget de i praktiken bryr sig om.

Att känna panikkänsla över ensamheten måste vara jobbigt och det borde ju en terapeut kunna reda ut, jag skulle i alla fall försöka den vägen. Har själv funderat på terapi, ha nån vettig människa att prata med och ha det samtalet att se fram emot.

Ofta blir saker betydligt mer svarta när man är ensam och är man ensam ofta, då påverkar det hur man mår, vad man gör och inte gör. Skulle aldrig kunna må bra av ensamhet.

lias99
0

Jag känner inte så mycket..
Får ont i hjärtat, eller i alla fall bröstet och blir allmänt deprimernad.

[Mairah]
0

De beror alldeles på vilken situation det handlar om. Jag tycker om att vara ensam för det mesta, fast ibland kan det bli påtvingad eller ofrivillig ensamhet och då blir jag fruktansvärt rastlös.

CorneliaAndersson
0

#6 Rastlöshet, nästan det värsta som finns!!

/ Cornelia Andersson,