Semester
Jag har semester från och med torsdag och i en månad framöver. Mina barn är i ex-mannens föräldrars sommarstuga och har varit där i snart två veckor. De kommer att vara där hela juli också och inte förrän i augusti får jag träffa mina barn. Visst finns det telefoner men det är inte samma sak som att träffa dom på riktigt.
Är ni ensamna under er semester detta år? Det blir första gången för mig. Vad jag skall göra vet jag inte. Kommer inte att få så mycket pengar heller då jag inte jobbar. Jag får ju bara de timmar jag är där.
Usch vad jobbigt!;(
Jag är ju inte förälder men jag kan tänka mig hur det känns att vara utan någon familje medlem så länge, ucsh ;(
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Tack. Jo det är lite hemsk att vara utan dom i nästan 2 månader.
Förstår det.Det är ju en del av en själv som man ''inte får'' träffa ;(
/ Cornelia Andersson,
Jo precis. Men jag måste ändå tänka på att dom har det bra där och får en massa uppmärksamhet av flera personer. De får bada och äta en massa fika. 
Ja, precis, samtidigt får du jju lite vila också :)
Så LITE nöje finns det ju :)
/ Cornelia Andersson,
Jupps. 
Men du Vargöga, du får väl hitte på något som inte kostar så mycket pengar.
Jag har inte haft råd att göra något de senaste åren eftersom jag varit sjukpensionär, men jag brukar ändå ta en vecka då jag ska göra något speciellt - som inte kostar så mycket. Jag brukar ta semester i min stad (Malmö), då jag går omkring och tittar där turisterna går. Går på museum, konstutställning, kanske åker till Köpenhamn en dag. Är det fint väder så är ju stranden ett alternativ.
Sen kan man ju mysa till sig på hemmaplan om man har balkong/terrass eller trädgård. En bok, en skön stol utomhus, under ett parasoll med något gott att dricka till hands. Inte dumt! 
NÄ det låter inte dumt. 
Ut och sola kan jag göra. Skall försöka att få bort ogräset runt min trappa också. Sen har jag fått hem katt som jag skall vara med. En riktigt pratglad kisse.
Jag har ju sommarlov, men ensam är jag inte.
Ska upp till Kiruna nu på söndag, stannar där i två veckor. Sen kommer ev. en kompis från Kiruna ner till mig senare i sommar, längre än så är inte planerat ännu. Ja och så kanske det blir en resa till Gotland också som vi brukar göra varje sommar, men det beror på om vi hittar nånstans att bo.
Hoppas ni andra också får en bra sommar, kram på er!