Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 3076 ggr
Anonym
Anonym
3

Frivillig ensam

Jag trivs ganska bra att vara själv. Har jag någon att prata med på dagarna så känns det inte lika ensamt på kvällarna. Hur många av er är frivilligt ensamma?

Kalendula
0

Just nu är jag inte ensam för jag har tre inneboenden.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

PiganX
0

Jag är ganska ensam just nu eftersom jag tillfälligt flyttat från min hemstad. Men det är inte frivilligt, jag gillar verkligen inte att vara ensam. Så jag försöker åka dit så ofta jag kan Glad Men ibland är det ganska skönt att vara själv, så man får ro att tänka och bara vara själv. Har ju däremot tre hundar, så helt ensam är jag aldrig. Är ganska mysigt med djur, dom får en så lätt på bättre tankar.

[Beavis]
0

Jag är ofta ensam hemma och så. är dålig på att ringa vänner och släktingar. Det bara blir så, jag trivs rätt bra ensam med tvn eller datorn

Vidgar
0

Är inte frivillgt ensam, har min fru och mina djur som sällskap ananrs känenr jag knapp någon. Och de få jag känner bor minst en timme bort så det blir inte direkt att man träffas. Blev att man blev mer ensam när man flyttade för att man fick jobb, och sedan har det inte gått att lära känna nya människor. Flyttade nu i början av året igen och här där jag bor nu känner jag inte en enda. Ska dock se om man kanske kan träffa folk genom någon förening i höst.

PiganX
0

#4 Det är tråkigt när det blir så.. Men det där sista låter som en bra idé Glad

LaSadie
0

Jag är inte ensam på så sätt då jag är i ett förhållande och är sambo, men har inga problem att vara ensam utan är det gärna. När jag är ensam kan jag göra saker i mitt eget tempo och göra vad jag vill.