Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettundersökningar-frågor
Läst 2498 ggr
[Vargöga]
1

Tillsammans?

Ni som tränar, gör ni det ensamma eller med någon annan? Själv tränar jag ensam.

[Beavis]
1

Jag tränar ensam men har tränat med vänner tidigare. har även tränat organiserat i klubb.

Det är roligare med en träningspartner så jag rekomenderar det. tyvärr e mina kompisar sega och gamla och har tröttnat

[Vargöga]
1

Jag skulle inte klara av att ha med någon kompis. Tänk om jag är sämre och så vidare.

[Beavis]
1

Men man hjälps åt och sporrar varandra. Tyvärr måste någon alltid vara sämre men man kan vara bättre än den andre i olika saker.

Jag är bättre än mina träningskamrater i vissa saker och sämre i andra det är bland annat det som sporrar en att vilja bli bättre.

Kalendula
1

Jag tränar inte alls då min sjukdom inte tillåter det, så jag städar när jag känner att jag behöver röra på mig.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Vargöga]
3

Det är ju en slags träning ju. Flört

Kalendula
3

Japp, man kan bli helt slut av ett städpass Skrattande

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Beavis]
2

Jag har en lägenhet som är perfekt för dig Lotta ifall du behöver träna Skrattande

Kalendula
1

Jag tränar inte för andra, det får dom allt göra själva FlörtGuld i mun

[Beavis]
3

Attans…Rynkar på näsan Jag får väl hoppas på det där städprogrammet istället

Kalendula
1

Idag har jag skruvat fast skruvarna i ena sängen, dammsugit o tvättat golv i omgångar, flyttat på en prydnadshylla o en gammal glassfrys fylld med mat. Städat o domat emellan för att det är ju skitit däre klar ännu. möblerna o frysen har stått tidigare.

O jag är inte klar ännu, ska städa o möblera om i köket med.

Så idag kan man nog säga att jag har tränat en hel del alldeles ensam Skrattande

[Vargöga]
1

Ja det har du.

Själv har jag varit på latsidan. Det enda vettiga jag har gjort var att baka semlor så jag har i frysen när det börjar bli ont om bröd.

Kalendula
1

Bicep o tricep träning då med andra ord Skrattande

[Vargöga]
1

Japp. Hehe! Flört

Kalendula
1

Jäklar vad stolt jag är, hann med att träna mer än mina planer var. Så nu har jag gjort det där lilla efter allt jag har gjort i dag. Gjort det fint med.

Imorgon ska jag göra konststycket att städa min bil inuti. Med allt vad det innebär, o är det gott väder ska jag måla stripes på utsidan i guld. O få ordning på solfilmen i bakrutan som blev skrynklig förra gången. O förbättra det jag målade på kofångaren fram som jag missade förra gången.

Tvätta bilen kan jag inte göra ännu för jag har inget vax till bilen o inga pengar att köpa det för. Men jag kan skrubba rent rutorna efter förden genom europa jag gjorde i helgen. Mycket insektsbajs.

Så ut o städa så tränar ni med! Skrattande

[Beavis]
2

Jag är sjuk så jag kan inte träna jsut nu, och orkar inte städa. det är trist

[Vargöga]
1

Jag tror jag tar det lugnt i helgen fast bilen skulle behöva en omgång den med.

[Beavis]
1

Konsten med lyckad träning är att motivera sig att gå fast man inte orkar,vill, har lust EmiliaP

[Vargöga]
1

Jo det är sant. Tungan ute

Kalendula
1

Usch ja, visst är det så. O fy sjutton vad jag har grejat med bilen i helgen fast att jag inte har haft någon lust. Men nu är den jättefin inuti Skrattande

[Vargöga]
1

Vad du är duktig Lotta. Skrattande

Kalendula
1

Ja, fast jag är helt slut, det är sånt som jag egentligen inte ska göra pga mitt medfödda syndrom. Så nu blir jag liggandes i några dagar. Men jag hoppas på solsken så att jag kan vila på uteplatsen.

[Beavis]
1

Jag har försökt motivera mig i ett år att städa lägenheten ordentligt, har sktit sig hitills förutom lite dammsugning och torka bort det värsta. Lotta har du inget bättre för dig och vill träna mer så säg till, jag kan bjuda på kaffe o bulle eller nåt för besväret

[Vargöga]
1

Brukar storstäda min lägenhet varannan helg och det har väl funkat så där. Det mesta har jag gjort.

Kalendula
1

Beavis, inte kan jag hjälpa till med något som jag själv så väl behöver hjälp med. Men du, om man gör bara lite grann varje dag så är man snart klar.

[Beavis]
1

Jag skämtade bara, jag förstår att det inte går. ha det gott

[kilkenny2012]
1

Allt är relativt ;)

Tränar man själv kan man ha sin MP3 och lurar i öronen utan att missa en konversation med träningskompisen.

Har man en träningskompis så är även det bra, man kan få lite "peppning" och det betyder oftast mycket.

Nu tränar jag själv bara styrketräning och tränat kampsport, två sporter som går att träna ensam men det är inte fel med sällskap ibland.

Frågan som kanske uppkommer är om du valt träningsformen själv? :(

[Beavis]
1

Styrketräning kan man behöva både peppning men också någon som "passar" när man lyfter tungt. det är svårt ensam. man väljer då hellre att ta lägre vikter eller att göra färre set för att inte få problem.

Kamsport har jag inte ränat sen jag var nio så där vet jag inte? men mak na säkert göra kator tills man kräks

[Vargöga]
1

JO visst kan det vara bra med en partner när man pressar men om min partener är bättre än mig så mår jag dåligt. Taskigt självförtroende så därför vågar jag inte ha med någon.

[Beavis]
1

Okej, jag brukar se det som en utmaning att bli lika bra och bättre än den personen. jag gillar inte att vara svagare. Vissa saker som benen kan jag inte görta något åt, men det andra

Skurtrasan
1

gillar bara träna med min bror men vi "empowerar" varandra till och träna hårdare och hårdare :)

Livet i varje Andetag

[Beavis]
1

#30 Precis man sporrar varandra att träna hårdare och då man har någon med som kan passa kan man ta ut sig mer. Det blir inte samma om man frågar någon okänd på gymet.