Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 1211 ggr
Kalendula
1

Gräl o bråk

Jag har funderat under perioder i mitt liv varför det är så när människor bråkar o grälar att dom referear om vem som sagt eller säger vad. Hur gör du för att lösa problemen när ni bråkar? Fortsätter du att tjafsa tillbaka om vad som har sagts o gjorts, eller försöker du aktivit hitta en lösning på problemet hu du ska möta den du bråkar med. Så att ni blir vänner igen.

Jag tror att många fastnar i en spriral där det flyger anklagelser om vem som sagt vad + att det tas upp en massa som egentligen inte har med problemet att göra.

Hur gör du för att ta dig ur den spiralen o ta steget att hitta lösningar?

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Vargöga]
1

Oj vad svårt. Jag gillar inte konflikter utan jag går hellre undan än att ta ett gräl.

Kalendula
1

Jag älskar att lösa problem men inte när personen i fråga hamnat i tjafsspiralen o säger till mig gång på vad jag har sagt o gjort. Precis som att jag inte vet om det. Då väntar jag gärna med att lösa något tills personen lugnat ner sig o är mottaglig för mina idéer till att lösa saken.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"