Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 2083 ggr
julklappen
2

Undrar .

Jag har hört och läst om att en människosjäl  som lever här i en kropp, kan ha levt på en annan planet i sitt förra liv. Undrar om det är sant? Och om HUR vet man om man kommer från en annan planet i sitt förra liv?

Catta-
1

Har sett någon dukumentär om detdär. Sen finns det en bok som handlar om en tjej som får syner på städer hon aldrig vart i och kan berätta om människor hon aldrig träffat. Dom åker till hennes "gammla hemstad" där hon berättar exakt hur det såg ut när hon levde där och besöker hennes gamla mans hus och får reda på att han har gift om sig fast han inte skulle det. Ser går hon till ett gömma i de huset och säger att hon hade gömt pengar där. Och i gömman fanns det pengar som ingen visste om :P

Ganska spännande detdär.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Kalendula
1

Följer tråden…

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Beavis]
1

Tror man på själavandring som många gör, och flera religioner bygger ju på den idén så borde man ju teoretiskt kunnat levt på en annan palnet i universum i tidigare liv. Inte konstigare än att man skulle ha varit ett annat djur

Catta-
2

Det är ju bara att ställa frågan "Vad händer när man dör?". Finns ju fler teorier än människor på planeten. Det är ju inte omöjligt att man föds på nytt, för visst låter det lite tråkigt att man skulle "ligga och rulla tummarna" i sin grav. Eller går man kanske runt uppe i himlen och tittar ner på alla andra som i "Flickan från ovan"(film och bok). Eller fastnar man kvar på jorden och går omkring och skrämmer(medvetet eller omedvetet) folk?

Är väldigt intressant att diskutera om detta tycker jag :)

[Beavis]
1

Själv tror jag att själen dör tillsammans med vår kropp som förmultnar.

Men ämnet är intressant och visst för alla som vill att livet skall ha en mening och det skall finnas "något mer" är själavandring något om man sett det ologiska och orimliga i en gud eller bara förstått bevisen.

Catta-
2

Det är en stor möjlighet att det också händer. För det är ju ingen som vet. För såvitt jag vet har ingen kommit tillbaka från det döda och berättat vad som hänt(skämt åsido). Men just jag personligen vill att det ska hända något mer. Jag vill födas på nytt eller bli del av något som vi aldrig trodde fanns. För mig känns det gättekonstigt att tänka att vi bara dör och förmultnar bort och det är det. Inget mer händer. Vi slutar bara att existera. 
Det är nästan som om någon skulle säga att de har hittat rymdens slut. En stor svart vägg. "Men vad finns på andra sidan?" hade jag nog svarat då. Det kan inte bara vara slut.

Kalendula
1

Själv tror jag inte på att vi dör, kroppen dör. Men inte anden/själen. O på något sätt så har vi med oss våra upplevelser till nästa liv.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Beavis]
1

Meningen med livet är att föra vår art och våra gener vidare. Ganska enkelt egentligen men människan blev för intelligent och självständigt tänkande för att acceptera detta faktum.

Istället kan man ju adaptera devisen "Meningen medLivet är vad du gör det till".

Vad som händer efteråt spelar ingen roll för du kan inte ändra det i alla fall. och har jag rätt kommer du inte Lida i något helvete eller vänta i Limbo på återuppståndelsen där gud skall avgöra om du får leva igen i paradiset?

Men visst den Hinduistiska tron på ett evigt kretslopp är tilltalandeså även Budhismen där man vill hoppa av detta ekorrhjul.

Catta-
2

#8 Så sant. Men det är kul att spekulera lite vad man tror. Men ja, när vi väl kommer dit så är det nog inte mycket vi kan göra.

[Beavis]
1

Det har ju varit ett par stycken som sagt sig skulla höra av sig ifrån döden, för att ge besked som Alastair Crowley och även Houdini tror jag. vi väntar fortfarande….. Men förhoppningen om ett liv efter döden tröstar många