Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 2541 ggr
Allamej
1

När vännerna är borta

Om min dator skulle gå i graven skulle mitt liv vara över. Alla mina vänner skulle försvinna när datorn gjorde det.

Jag har en vän som jobbar som en galning samtidigt som hon dejtar så henne träffar man sällan, en annan vän är i ett dåligt förhållande, ska arbetsträna 50% men dom har henne på 110% skift, psykiskt är hon knäckt.

Min syster är inte intresserad av samma saker som jag så om jag vill berätta något som jag tycker är roligt eller spännande så får jag ett "jag är inte intresserad av det och det"och jag tystnar, pratar lite om vädret och avslutar samtalet.

Jag undrar om det ens är nån mening att göra en tårta till min födelsedag, eller om nån kommer på utställningen… Ingen har sagt javisst eller bekräftat.

Jag är bunden till mitt hem, jag har så svåra problem att gå att en tripp till konsum 250 meter bort är som ett maratonlopp.

Men detta är mitt liv.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Kalendula
1

Tråkigt att din syster inte kan lyssna fast att hon inte är intresserad av ämnet. För jag antar att hon gärna berättar om sina intressen o att du lyssnar till vad hon glädjs åt.

Kanske kan du säga till henne att du skulle uppskatta om hon i allfall lyssnar ändå, fast att hon inte är intresserad. För då får du i allafall en form av bekräftelse.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Allamej
1

Jag har försökt,… men det resulterar bara i ursäkten att hon spårar ur för hon har adhd…