Ensamhet
När du känner dig ensam:
Vad gör du då för att du ska må lite bättre?
Vad får dig att känna dig ensam?
Finns det någon du känner dig trygg ihop med som du kan berätta om din ensamhet?
Hur skulle du vilja att bli bemött av folk?
Vad är du rädd för när du är ensam? En rädsla gör att man känner sig ännu mera isolerad och ensam.
Vad längtar du efter i din ensamhet?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag känner mig sällan ensam nu för tiden, har kommit en bra bit med mitt arbete att bli av med min esamhetskänsla. Men, skulle jag känna mig ensam så tar jag en tur till mina föäldrar eller ringer min absolut bästa kill kompis. Så kramar han mig nästa gång vi ses.
Annars så gör jag lite hobbyprylar som jag tycker om att göra.
Hur gör du själv Hanna? 
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Vad gör du då för att du ska må lite bättre?
Jag brukar skriva här på iFokus.
Skruva på radion för att höra några mänskliga röster.
Ringa min mamma bara för att få höra hennes röst.
Rra igång en DVD med någon serie - just nu är det House M.D. om den amerikanska doktorn som löser mystiska sjukdomsfall. Jag är för deppig för att sätta mig in i en film eller läsa i en bok, det skulle jag inte kunna ta in, utan jag behöver något lättsamt. Dock kan jag inte titta på roliga serier eller klipp när jag känner mig ensam.
Vad får dig att känna dig ensam?
Utanförskap.
Att bli missförstådd.
När folk inte respekterar mina känslor eller åsikter utan "kör över mig".
Finns det någon du känner dig trygg ihop med som du kan berätta om din ensamhet?
**Min mamma, fast oftas ignorera hon mina försök till kontakt då hon har fullt upp med sig själv.
Här på Ensamhet iFokus samt på några dolda iFokus-sajter jag är medlem på.
Min kurator på Habiliteringen. Hon tar mig på fullt allvar och ger mig råd och förslag.**
Hur skulle du vilja att bli bemött av folk?
**Respekterad för den jag är, inte den jag inte är. Jag har Aspergers Syndrom - inte spetälska, för att vara tydlig… Idag kan man bota spetälska som dessutom heter Lepra, men ni förstår vinken. Det känns som om jag bar på en smittsam sjukdom…
Önskar att folk orkade och tog sig tid att lära känna mig, då det tar tid för mig att öppna mig, men folk är så stressade idag, så har man inte gjort bra ifrån sig på sin "5-minutersdate" så går de vidare…
**
Vad är du rädd för när du är ensam? En rädsla gör att man känner sig ännu mera isolerad och ensam.
Jag är rädd för att tänka jobbiga tankar som skapar oro som leder till stress och panik…
Vad längtar du efter i din ensamhet?
Bara någon människa som satt bredvid mig. Man behöver inte prata om någonting, utan bara vara… tillsammans, vara ensamma tillsammans så att säga. Längtar efter en person som inte utstrålar stress och panik när denne sitter och bara är. En person som älskar lugnet och kan låta tystnaden tala.
läste någonstans att det fanns en dolt i focus sajt där man kunde skriva mer priv.så att säga,men jag hittar den inte.
Lill-Mari - faktum är att det finns fler dolda privata forum på iFokus än det antalet som syns i listan här berdvid dig…
Jag förstår,men jag menar här på ensamhet i.f. Hur hittar man dit?
Lill-Mari - Aha, jag vet inte om det finns en privat del på Ensamhet. PM:a sajtvärden Lotta (Kalendula) och fråga.
Jag känner så fruktansvärt fruktansvärt fruktansvärt ensam.
Hanna, det finns en privat del här o man kan skicka PM till mig om man är intresserad av den. Ska se om jag kan hitta tråden om detta o lägga fram den i listan.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
6. ?
8 .?
2. Vad menas med detta? Dolda iFokus-sajter?
#11 Det finns sajter på iFokus som inte finns med i listan över sajter som inte syns och är därför dolda.
12. Hur kommer man in där då? Är du med där då?
#13 På 2 dolda sajter är jag medlem, men det krävs inbjudan av sajtvärden för att få bli medlem. Och tyvärr får man inte berätta vad de dolda sajterna heter, för då skulle de inte vara privata längre.
Men som sagt, så finns det 50-100 dolda sajter på iFokus, men jag har ingen aning om vad de heter och vem som har dem.
14. Så du får inte säga vad du är medlem i då?
#15 Ja tyvärr är det så.
16. Ok. Jag förstår.
Jag känner mig ganska ofta ensam, att jag inte passar in. Speciellt då jag går i skolan, där jag inte har några kompisar.
Oftast lyssnar jag på musik eller skriver då jag känner mig ensam, hehe. Dagdrömmer gör jag också.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Förstår.
Dagdrömma är bra att göra.