Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 1274 ggr
Kalendula
2

Godkväll 18 Dec

Var ju på Lisebergs julmarknad igår o hade ju tänkt att köpa en massa gott att äta. Men jag kom ut därifrån utan någonting Skrattande För jag hade fullt upp med att prata med människor om den kommande världs konserten som kommer att äga rum i hela världen samt att dela ut visitkort till höger o vänster.

Av alla dessa som jag pratade med o delade ut mina kort till, så var det en enda som inte visade sitt intresse. Hon kunde inte ta ställning till det där hon stod. Jag förstod med en gång att hon inte mådde så bra, så jag log igen o sa att jag lägger kortet här så kan du ta ställning till det när du kommer hem för det kommer absolut gynna dig med så att du kommer att må jättebra. Sedan tittade jag henne djup in i ögonen o gav henne kärlek o energi. Hon rykte till o sa bara i förvånad ton Jaha.

Idag är jag astrött i kroppen, för det har blivit något kallare o under natten till söndagen strödde änglarna floursocker över nejderna här i Västra Götaland.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

JohannaEkroth
1

Men Lotta, å vilken underbar människa du är… Kyss

Själv jobbar jag med att skriva en artikel hit till iFokus om att bli kränkt och hu man går tillväga. Har kommit 1/4. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Kalendula
1

Jättebra Hanna, det behövs en sån artikel, för det är många som faktiskt kränker o ÄR otrevliga i sin ton. Tror att det är omedvetet att många är otrevliga i tonen. O det är bra att kanske väcka dem till liv Skrattande

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

JohannaEkroth
1

Ja, efter att jag själv, och nu flera jag känner har blivit kränkta nyligen, så känner jag att det är någonting som behöver sättas stopp för. Rynkar på näsan

För personer, fina personer, hoppar av pga av detta, nyligen, igår, hade marion69 hoppat av när jag loggade in för dagen. Gråter

Tråkigt när sådant händer! Skrikandes

Kalendula
1

Tråkigt, med Hanna tänk på att inte anväända namn o nick. För det kan tas på fel sätt Flört

JohannaEkroth
1

Lotta, det handler inte om mina egna erfarenheter, eller jo, annars skulle jag ju inte kunna skriva den.

Men det handlar om hur man går tillväga om man blir kränkt… Flört

JereMina
1

Go söndagskväll på er denna 4:e advent Glad

Det blir nog en bra artikel Hanna Flört

Här har det snöat flera decimeter under det senaste dygnet!

Kalendula
0

Hm, jag brukar inte gilla snö alls, men nu tycker jag att det är lite tråkigt att gå ut. För allt är ju genomblött, skulle vara så kul med lite snö ändå iallafall till Julafton.

[Ambrosia]
1

Hej alla.

BusHanna: Bra du skriver en artikel om kränkning. Fruktansvärt du råkat ut för det. :(

Här är det också snö nu. Det är jätte fint. Hoppas det ligger kvar till julafton.

Hoppas ni fick en fin advent. Jag firade genom att äta en lussebulle och dricka te. Blir mer firande när jag åker till mina föräldrar på onsdag.

Kram från Ambrosia :)