Mår dåligt-ensam
Jag mår dåligt rent fysiskt och utan att gå in på vad det kan vara så vill jag säga: Jag kan tänka mig att det är jobbigt att vara ensam om man inte själv har valt det.
Jag känner nämligen nu att då jag är rädd för vissa saker i samband med hur jag mår och inte vill skrämma upp min närmaste så känner jag mig ensam just nu….
Jag förstår hur du känner dig, det i sig gör med att man inte känner sig bra. Att inte vilja dela med sig, för att man inte vill skapa oro o rädsla bland dom närmaste.
Karmar försiktigt o jätteläääänge.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Kramar tillbaka 
Skickar en tanke till dig.. Känner mig ochså rätt ensam just nu på samma sätt. Kram
Jag skickar tankar och kramar tillbaka till er Dominikk och Lumos1. Just nu är jag väldigt ensam i mina tankar.
Tack!Hur är du med att skriva?skriver av mig ibland, skriver som det är ett brev till en vän. Tyvärr har jag ingen att skicka breven till men det hjälper för mig ibland att skriva ut min oro, tankar och känslor..
Musik har jag på ofta bara för att distrahera mig lite, komma in i lugnet eller en trevlig känsla som musik kan skapa.
Kram!
Att skriva av sig tycker jag är toppen och skriv av dig här om du vill..kram
Måste vara jätte jobbigt att inte kunna berätta för dina närmaste hur du mår. När man mår dåligt behöver man ju dom som mest.
Kram från Ambrosia :)
Ambrosia jag talar om för min man men inte allt då jag har vissa fel i blodet som kan bli allvarligt och då känner jag mig ensam i mina tankar,
Skulle vilja dela med mig av en mediations länk, som jag tycker är bra när jag känner mig ensam o tom.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
tusen tack för länken…en liten känsla av ro innefann sig!den här kvällen är så svår att jag kände hur jag inte orkar mer. ..natt svart här ikväll ,tack! tusen tack! den hjälper!jag orkar lite lite mer-
Förlåt ts för att jag "tagit över i din tråd
Ingen fara, det är gott att få ut sina känslor.
JereMina: Så ledsen att du är sjuk. :( A vad bra du kan prata med din man om nästan allt. Förstår det måste vara jätte svårt att prata med honom om din sjukdom. Ja man är ensam när man inte kan prata om hur man egentligen mår.
Jag har precis berättat för mina föräldrar att jag tänker på självmord ibland. En kompis sa till mig tänk om du hade en dotter och hon tog självmord, skulle du som förälder inte velat veta att hon hade sånna tankar innan och hade fått chansen att hjälpa henne? Då sa jag ja. Så nu har jag berättat det för mina föräldrar. De vart jätte oroliga, men är glada jag berättade det för dom. Pappa var med hos kuratorn i dag och vi pratade om det. Tänkte förut att jag aldrig kan berätta det för mina föräldrar. Men nu när dom vet, känns det bättre. Nu får jag mer hjälp. Och dom kan förstå mer hur jag mår ibland och hjälpa mig mer.
Vad jag ville säga med detta var, att kanske kan det vara bra att prata om det värsta med ens mest närmaste med, även fast det känns omöjligt. Men jag ger inga råd, gör det som känns bäst för dig. Och vill du inte berätta för din man, så gör inte det. Det var bara en liten tanke.
Jag hoppas och ber att du blir frisk. Du är underbar.
Ambrosia…idag är första dagen på flera månader som jag knappt haft ont så någon måste heala mig. Jag anar vem *hihi* Lotta!!??
Du gjorde rätt som berättade för dina föräldrar om dina tankar och jag hoppas att det bara är tankar och inget annat. Jag har talat med min man och han är så rädd om mig. Då jag hade alkoholproblem under 80-talet ett tag så låg han vaken och tittade på mig och höll mig handen då jag hade värsta ångesten. Han är underbar och jag älskar honom över allt.
Mitt ädsta barnbarn som snart fyller 9 år den 16 december har talat om att han har självmordstankar och det bara för att han blir mobbad då han är annorlunda och vill vara mycket för sig själv
Det gör ont i ett farmors hjärta att få höra något sådant.
Jag är övertygad om att nu får du stöd och hjälp av dina föräldrar kära goa och underbara Ambrosia……Kramar dig länge 
JereMina: Underbart du inte haft ont i dag. :) Ja det är nog Lotta. Coolt. :)
Tack jo det var nog bra att berätta för mina föräldrar. :)
Hur känns det nu för dig? Underbar man du har!!
Men oj stackars ditt barnbarn som mår dåligt, det är svårt att vara annorlunda. Men duktig han var som våga berätta om sina tankar för dig och sin familj. Hoppas han kommer må bättre snart.
Nej i dag känndes det lite bättre. Kände att när jag väl är här, så får jag väl försöka göra det bästa av tiden här. Läste i tidningen nära om självmord, de stod där att man kommer tillbaka fort i ett nytt snarlikt liv om man begått självmord. Och får då lära sig allt det som man skulle lära sig i det här livet. Så som Sylvia Browne också säger. Så då är det väl lika bra att försöka leva klart detta liv här. Ska försöka. Men livet är lite svårt ibland.
Hoppas du slipper ha ont i morgon med och helst alla dagar framöver.
Kram