Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdin-historia
Läst 3072 ggr
[Ambrosia]
0

Att våga sjunga.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I höstas övertala Eva-Lisa (diakon) mig att prova att sjunga med henne i kyrkan. Så vi har sjungit på våra kyrkgruppsmöten nu kanske 7 ggr. Det är mest jag där i den gruppen, så då har vi haft tid att sjunga. Vi sjunger psalmer ur psalmboken Ungpsalm. Det är ganska kul. Men       svårt också, jag har ju aldrig sjungit förut. Jag tycker det är kul och Eva-Lisa säger man får endorfiner av att sjunga. Att man mår bra av att sjunga. Och det stämmer nog. Jag vågar sjunga mer och mer.

Men jag tycker det är svårt. Tycker det är svårast att man hör sin egen röst när man sjunger. Därför kan jag inte ge mig hän och bara sjunga. Men jag köpte psalmboken och satt bakåtlutad i soffan hemma och      sjöng och då gick det jättebra. Och då vågade jag sjunga ut, även fast jag visste att grannarna hörde. Det var jätte kul. Nu måste jag våga i kyrkan också. Jag tänkte jag kunde blunda och bara sjunga. Men det går ju tyvärr inte för jag kan inte texterna i psalmerna vi sjunger. Så jag måste ju se dem.

Är det nån här som sjunger? Hur gjorde ni i början? För att våga ge sig hän och bara sjunga ut?

Kramar från Ambrosia :)

Kalendula
0

Alltså, jag sjunger ändå faktiskt, jag skiter i hur det låter. För jag tycker att det är kul att sjunga. Speciellt när jag kör bil till hårdrock.

Tycker att det är så bra att du sjunger, o med tiden kommer du med att slappna av o bara sjunga ut allt vad din själ o hjärta är värt. Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[mossquinnan]
0

Hihi jag sjunger åxå så d ekar då jag kör bil..det är en sådan lyckokänsla:-)) pröva du åxå Ambrosia *L*

[Ambrosia]
0

#2: Tyvärr har jag ingen bil. Folk tittar nog lite ksumt på mig om jag sjunger på bussen ;). Men jag sjöng lite på jobbet id ag. var ensam så det var ingen som hörde. På fredag blir det tyvärr inget sjungandes i kyrkan, för då är nog inte gruppen. Tror det är en röd dag. men nästa fredag,s ka jag sjunga igen. Jag funderar på att öva in en text ochs en sjunga den med Eva-Lisa i kyrkan. Ska prova.

Tack för era svar. Och Glad Påsk från Ambrosia :)

[Fialicious]
0

Jag sjunger gärna, fastän jag vet att det inte låter speciellt vackert, hihi. Men att skråla på inne i duschen eller varför inte vrida upp stereon till max, skrämma skiten ur grannarna och bara vråla med. Underbart! Cool

[mossquinnan]
0

*fniss*Skrattande

[Fialicious]
0

Jag kan minsann om jag bara vill! CoolTungan ute

[mossquinnan]
0

#6 Jag brukar sjunga högt så grannarna kollar automatiskt upp mot mitt fönster haha..bor visserligen på bv,men dom har hört mig i 12 år nu och bara skrattar hihi.

Tycker faktist att det är kul att man vågar hörasSkrattande

[Fialicious]
0

Haha, underbart! Skrattande

[Ambrosia]
0

#7 mossquinnan: Låter super härligt. Du är go du. :)

Jag vågade sjunga ut mer i kyrkan sist. Det var jätte härligt. Försökte bara sjunga med Eva-Lisa. Försökte att inte tänka på hur det lät. Ville bara sjunga för att det var härligt och kul. Eva-Lisa säger man får endorfiner av att sjunga också och det tror jag stämmer. Lite coolt.

Kram från Ambrosia :)

[mossquinnan]
0

jaa det är värsta kicken att få sjunga högt..synd att d låter så illa bara *S*

Ibland drar jag till med operaröst och ryser hela jag hahaKyss

Kram till dig med:-)

[Ambrosia]
0

#10 mossquinnan: Ah härligt att det är så. Det kanske låter jätte fint när du sjunger. Underbart du drar till med operaröst. Fin ny bild du har på dig på din sida.

Jag la in en dikt här för nån vecka sen. Har du läst den? Tänkte du kanske tycker om den. Den handlar lite om att dansa i skogen. Det låter underbart. Ska du göra det i sommar igen? Bor du nära skogen? 

Kram från Ambrosia :)

[mossquinnan]
0

Ambrosia tack för allt beröm *L*Skäms

Jag bor i lägenhet med skogen intill knuten:-) Men på somrarna är vi vid ett torp i småland..jag är normalt sjukt morgontrött,men när man är i ett mysigt öde hus och vaknar av solens strålar,friden och att man bara kan gå ut..utan att någon ser en..det är lycka för mig..och jag älskar att dansa omkring där..så d ska jag absolut..

Ska genast spana in dina dikter..Såg att du med bor i stockholmstrakten :-)))

Kramis till dig åxå och ha en trevlig helg..och ni andra som läser åxåGlad

[Ambrosia]
0

#12 mossquinnan: Mysigt att bo nära skogen hemma med. Gud vad underbart att bo i ett sånt torp på sommrarna.

Härligt att vakna så :). Ja mysigt när ingen ser en att tassa runt i gammal skog. Förstår att det är lycka för dig. Det låter fantastiskt.

Kul du kolla in min dikt. :) Kul du också bor nära Stockholm. Var där i dag. :)

Japp hoppas du också haft en trevlig helg.

Kram från Ambrosia :D

[mossquinnan]
0

Ja helgen var lugn å skön:-))) kramis

[Ambrosia]
0

Mossquinnan. Härligt. Hoppas denna helg var bra med. Jag fyllde år. Så det kändes kul. Har du gjort nåt skoj? Kul att du också tror på andlighet. Att det är en del av ditt liv. Det får en att bli mer hoppfull, känner jag. Att det känns som det är en mening med saker och så.

Må så gott och ha en underbar vecka.

Kram från Ambrosia = Lisa :)

Kalendula
0

Grattis i efterskott Lisa! Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Ambrosia]
0

#16 Kalendula: Tack. *Ler STORT*. I dag vågade jag sjunga ut i kyrkan, när vi sjöng 4 psalmer. Jag brydde mig inte alls om hur det lät. Jag bara sjöng. Eva-Lisa tyckte jag sjöng jätte bra. Så det känns kul. :)

Men nu börjar helgen och jag tänkte: Å skönt att koppla av. Men nu har jag ingentling att göra. Bra, helgen har precis börjat och jag känner mig redan ensam. :( Jag är lite kaiko i magen också, så jag kan inte direkt åka in till stan och träffa en kompis :(

Uga buga. Kram