Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettbilder-videoklipp
Läst 2854 ggr
Kalendula
0

En humla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som jag räddade tillbaka, den fick vatten på en sockerbit, sedan blev den pigg o glad igen. Hittade den alldeles matt på golvet…

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Ambrosia]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bra du hjälpte den. Det kanske vart för varmt för honom inne. Bra den blev pigg igen. Söt den var.

Jag är inte inne här så mycket i veckorna, jobbar och blir så trött på kvällarna. Har bara 1 lunga nämligen. Men på helgen kommer jag hit. Hoppas det är okej.

Hur mår du Lotta? Hade du en mysig påsk? vart bilen okej sen?

Kramar från Ambrosia :D

Kalendula
0

Bilen blev jättefin o allt gick så bra i helgen. Hoppas du med har haft det bra Skrattande

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Fialicious]
0

Underbart fint gjort! Jag älskar humlor, de går liksom emot allt vad som är logiskt och lär sig flyga fastän de egentligen inte borde kunna. Härliga djur! Glad

[mossquinnan]
0

wooow håller med:-)))

Underbar bild kalendula,får jag sno den av dig och ha som bakgrund på min faktist *nya* lapis ? Jag är åxå stor humleälskareKyss

Kalendula
0

Absolut får du använda den Mossis.Skrattande Jag älskar Humlor o det är ju brist på dem. För att geteingarna tar över. Samt att ängs o åkermark håller på att försvinna, det sägs också att vi klipper våra gräsmattor för ofta om sommaren så att humlorna blir färre bara för det. För blommorna försvinner mer o mer.

Denna kommentar har tagits bort.
[mossquinnan]
0

Tack gooa du :-)))

Och näääejj säg inte så..för jag älskar ängs och åkermark åxåGråter

[Fialicious]
0

Vi som älskar de där klumpiga små surrande söta humlorna får hjälpas åt att odla blommor utav bara helsike så att de aldrig försvinner! Skrattande

[Ambrosia]
0

Ojda stackar humlorna som håller på att försvinna. :( Dom är fina och lite söta. :D

Kram

[mossquinnan]
0

Fattar inte att dom håller på att försvinna ig..det vimlar och zurrar för fullt av dessa små duniga bollar..,men dom kanske spricker för dom e ruskigt *runda* nu förtiden hihi

Kalendula
0

Obestämd

Jag hade jättemycket humlor här för en vecka sedan, så klippte dom gräset o nu finns nästan inga alls igen….

[mossquinnan]
0

Jag tror dom kommer tebax kalendula..man har ju i alla tider klippt gräsetFörvånad

Kalendula
0

Skrattande

Det är inget som jag säger bara för att humlorna försvinner bara för att man klipper gräsmattan. Det är någon som man har gått ut med i med åkermark o ängsmark håller på att fösvinna. Humlorna behöver blommorna för att överleva. O ju minde det blir av åkermark o ängsmark, ju minder humlor. Självklar kan det lokalt finnas massa med humlor. Men överlag så håller även humlorna på att utrotas.

Getingar däremot finns det ett överflöd av, dom kan dessutom flyga längre sträckor än humlan. Getingen har större bon o är dessutom asätare. Så getingen har lättare för att överleva. Men tyvärr så producerar varken geting eller humlor speciellt mycket honung. Getinghonungen är inte så god heller, o humle honungen är väldigt dyr pga bristen på humlor.

Men jag ska göra det som finns för mig att göra för humlan, för jag vill verkligen inte att den ska utrotas o försvinna.

Kram

[mossquinnan]
0

Hihi jag trodde ärligt att du menade det *S*

Det surrar för mycke i min skalle just nu..extra svårt att tänka rationellt:-)))

Jag hakar på i kampem mot våran älskvärda lilla humla..

Jag har alltid velat tatuera en söt humla,kanske skaa humla vidare på den tanken:-))) kramis till dig..tycker d e gulligt att du är en stor humleälskare,trodde inte d var så många som tyckte om dom *L*

Kalendula
0

Stavar som en kratta gör jag med, men det beror på att jag klippt mina naglar igen. Lättare o sy på ryamattan då Kyss

[mossquinnan]
0

Hmm ser inget stavfel alls som jag inte förstår kalendula *S*

Bara man kan läsa är ju allt ok *L*

vad tror du att man kan göra för att få humlan att överleva..?Glad

Jag gör gärna något bara jag vet om det..vet du??

Kalendula
0

Så o plantera blommor som luktar gott. Lavendel, luktärtor, blommor med starka färger o sånt. O ängsblommor typ prästkragem blåklint, lupiner. O dom där gula calendula o fjärilsbuskar. Vi har ju brist på fjärilar med. Maskrosorna som växer genom mina altanbetongplattor får stå kvar. O klipp inte gräset för ofta.

[mossquinnan]
0

Älskar luktärtorGladBor ju i lägenhet och är ej trappvärd,men vi har mycket lavendel i våra rabatter..ska fota någon dag och visa dig så fint dom gjort *L*

Förstår om kalendula som ditt *nickname* främjar humlor och liv för övrigt..

Tack för infon för det kommer jag verkligen ta till mig..varma nattiskramar till dig :-)

Kalendula
0

Men vad heter den där gula blomman, jag har fått hjärnsläpp o har helt glömt Foten i munnen

[mossquinnan]
0

Är d inte denna du menar då?

Kalendula
0

Den heter calendula på latin

[mossquinnan]
0

Var det den du menade?

Kalendula
0

Jag känner inte igen den som en calendula, så det är nog inte en sån Obestämd

[mossquinnan]
0

Ok fast d är en sån *S* men jag såg att d fanns många olika varianter..underbart vacker blomma är den iaf Kyss

Kalendula
0

Ja, den är såååå fin. Åh, det slår mig nu att jag har glömt att köpa såna fröer ju. Skrattande

Kramar Mossis för den underbara själen du är Kyss

[mossquinnan]
0

Tack för kramen du får en tebax här *kraaaaaaaaaaaaaam*

Aha så man sätter dessa vackra skapelser med frön ,,hihi jag kan ingenting om blommor knappt..kan man fröa ner balkomglådan med dessa och dom kommer uppp till sommaren nu?

Gaaah min granne har nyss messat mig och undrade om jag ville gå en rask promenad på 1 timme med henne..å jag sa ja,men den blir inte så  rask för min lilla tjej har ju så korta ben å hon e så liten *voffsingen alltså* *S*

Men d ska bli skööönt..tjohejj på ett tag och ha en jättefin dag du och alla andra som läser detta:-)))

Här kommer en vallmo dom tycker jag är jääkligt vackra:-)

Kalendula
0

Ringblomma heter den jag menar ju, jag kom på det i natt Skrattande

[mossquinnan]
0

Hihi ja dom är fina,nyttiga dessutom :-)))

[Ambrosia]
0

Jag rädda en geting dom ville ut häromdagen. Den flög mot fönstret i i badrummet flera gånger. Ush det måste gjort jätteont för den :( Var inte alls rädd att den skulle bita mig. Jag bara la en sarvett framför den. Den klev upp. Sen krev jag ut med den och satte på farstu kvisten. Där lämna jag den. Hoppas den hämta sig där och flög i väg hem till sig. Och att ingen fågel hitta den först. :/

Kram från Ambrosia  :)