Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etiketthälsningar
Läst 6336 ggr
Kalendula
1

Avslutar ensamhet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag känner att det är dags för mig att avsluta ensamhet i fokus. Det som från början var en väldigt bra idé har inte haft den genomslagskraft som jag önskade.

Det var tänkt som en sida där ensamma kunde träffas o skriva av sig. Eller bara berätta o dela med sig om vad som händer i livet just nu. Positivt eller negativt.

Beslutet att lägga ner ensamhet i fokus fattade jag igår kväll (29/3), men känner ändå att jag vill ge ensamhet i fokus en liten tid till för att se om det blir någon form av förbättring.

Samtidigt så känner jag att det är roligare för mig att ägna tid åt något som är mer utvecklingsbart i mitt liv.

Men vänliga Hälsningar

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Farwuq
0

Du måste göra som du känner, allt annat vore bara fel.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ilya
0

Såg precis detta och blev uppriktigt sagt ledsen. Har inte skrivit mer än något inlägg här, men jag tycker ändå att det är tråkigt att det inte blivit mer aktivitet här.

Men som #1 säger, du måste göra som du känner. Det är det enda rätta.

Kram på dig Lotta!

Kalendula
0

Det kan ju bli en förändring ändå om aktiviteten ökar. Men det tror jag inte att den kommer att göra Obestämd

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Karmatarerskanise
0

Tror ensamhet är ett svårt ämne att få aktivitet i.
Är man ensam sitter man ju på alla andra sajter och skriver.

HUr mycket kan man skriva om sin ensamhet liksom?
Däremot kan man ju skriva en massa om sina intressen osv.

JohannaEkroth
0

Jag tycker att detta är oerhört tråkigt, Lotta! Gråter

Kanske inte skulle avsluta den, men kanske byta tema/namn på den. SkämsFoten i munnen

För jag tror att det finns en massa som behöver "små-prata" av sig.

Träffpunkt

Snackpåsen

Pratstund

Fikarummet

etc.

På detta sätt skapar man en plats, där man kan prata om lite allt möjligt. Är man ensam kan man finna andra folk att prata med här. En plats som inte behöver vara så bunden till ämnen, utan man får själv dela med sig.

Jag vill inte att ensamhet ska försvinna!

Kram på dig, Lotta! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Kalendula
0

Sajten är inte bunden till ett ämne.

JohannaEkroth
0

Jag vet, gumman, att den inte är det, men folk kan misstolka och tro att vi bara diskuterar ensamhet härinne när man bläddrar igenom sajtlistan till höger.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Kalendula
0

Men ändå, att prata om ensamhet är ju snabbt avklarat. Och just nu känner jag att jag skriver ensam o att sajten mer o mer handlar om mig och det jag skriver o hittar på. Och jag vill inte att sajten kan uppfattas som att den handlar om mig o min ensamhet o det jag gör på dagarna, vad jag känner o tycker.

Finns det verkligen inte någon som också vill vara lite kreativa o skriva Förvånad

pia63
0

Du måste göra det som du känner är rätt för dej Lotta !

Även om jag kan känna lite sorg över att sajten försvinner, så kan jag ju tyvärr inte med gott samvete säga att jag bidrag precis till att hålla den igång .  Läst mycket här.. men skrivit yttepytt lite

Följ känslan Lotta *kram*

Kalendula
0

Visst kan ensamhet vara kvar på ett sätt, men då som en Oaktiv sajt, för jag känner att jag har slut på ideér för att få folk att skriva. Så kan man ju läsa det som finns att läsa här ändå…

[Ambrosia]
0

Om alla som har skrivit svar här, börja skriva på sajten någon gång i veckan, så kanske ensamhet i fokus kan hållas öppen fortfarande.

Hoppas på det. Kramar från Ambrosia :)

Virvlan
0

Läst och förstår.. kanske skriver man bara här när man känner sig som mest ensam?

tindrak
0

Jag som hittade denna igår Gråter men läste inte detta inlägg förrän nu…

Jag har inte hunnit läsa några inlägg här ännu men skulle vara riktigt sorgligt om denna lade ned. Tror att den behövs men att människor har svårt att vara helt uppriktiga i detta ämne…Det smärtar att inse att man är/ känner sig ensam, kanske det finns skam i det också…

Jag valde att vara ensam för något år sedan, för att jag behövde det…mycket tid ensam.

Nu känner jag mej fruktansvärt ensam och vågar inte göra något åt det heller eftersom jag inte vet om jag klarar av att vara med människor i någon större utsträckning…

Allt detta började när jag slöt att dricka alkohol och det är nu snart 8 år sedan.Jag vet inte vad och hur jag ska göra för att må bra, har inte lyckats ännu och börjar tappa tron på ett drägligt liv.

Oj oj…detta kanske inte passar in i denna tråden men för mej handlar det om ensamhet i alla fall.

Hoppas att denna sidan får vara kvar.

<3

Farwuq
0

Inte försvinner forumet, det blir bara i värsta fall "dolt".

Glad

Kalendula
0

tindrak: Det passar ju jättebra i denna tråd Skrattande

Och visst är det så att ensamhet kan vara ett skamligt ämne, för det är ju inget man egentlingen talar om för någon. Därför att det för det mesta förväntas att man ska vara social o ha en massa människor, kompisar o bekanta runt sig. Ju fler människor man har runt sig, ju större status har man ju.

Kram Lotta

[mossquinnan]
0

Lotta som du vet så skriver jag inte så mycket alls här..men jag tycker om att läsa..Som jag skrev i ett pm till dig så tycker jag att du ska följa ditt hjärta,för en tvångkänsla är aldrig skön.

Sedan vill inte alla blotta sin själ kanske..ja jag är en av dom kan jag erkänna så här på ett öppet forum..så tänker jag..

Sen ser jag precis att du skrivit det jag tänkte på nu *S*

Att ensamhet kan upplevas lite skamligt..så sjukt igentligen..man vill ju inte att någon ska tycka synd om en..det är inte ensamhet..ahh detta e så svårt Lotta..så snurrigt jag gjorde detta nu..men helt klart..ett svårt ämne..iaf för mig..

Vad du än bestämmer dig för..så har du gjort ett mycket fint jobb Lotta med denna sajt.

_För det ligger mycket själ och kärlek bakom allt du gör..det vill jag att du ska veta..så varm kram till gooa dig
_

Kalendula
0

Tack älskade mossis, jag förstår dina tankar. O det stämmer ju att jag lagt ner mycket själ o kärlek i detta. Men samtidigt så är det ju så att får man inte gensvar i det, så blir det tråkigt o man blir modfälld. Även om människor bara läser, så är det ju inget som jag vet genom att känna det liksom.

Självklart om aktiviteten ökar på sidan så kommer den också att finnas kvar. Men jag lägger inte alls samma energi på den.

Kalendula
0

Farwuq: o om nu sidan bli dold, så väljer ju jag vilka medlemmar som kommer att få tillgång till sidan Skrattande

[mossquinnan]
0

Jag förstår dig åxå gooaste Lotta:-)))

Karmatarerskanise
0

#18 Nej så är det inte. Tas siten ut ur sajtlistan, så stannar ändå alla som är medlemmar kvar.

Farwuq
0

#18 Nä du väljer inte. Alla som kan adressen kommer in.

[Fialicious]
0

Jag önskar att sajten får vara kvar, att vi alla tillsammans kanske kan göra den lite mer levande. Jag har haft en alldeles för kämpig tid för att orka/kunna skriva här inne trots att jag egentligen hade behövt det. Psykologiska spärrar tror jag visst att det kallas… Och jag har även varit dålig på att läsa det som andra skrivit trots att det ger mig en del funderingar och reflektioner kring min egen situation. Man slutar aldrig att lära sig saker om sig själv! Att få kika in här på sajten ibland, få läsa, skriva någon kommentar, posta ett eget inlägg osv tror jag är jätteviktigt för många av oss.

Kalendula, du gör ett helt fantastiskt jobb!! Dock har jag all förståelse i världen för att det är ett tungt lass att dra så mycket på egen hand. Gör inte mer än vad du orkar, gör det som känns bäst för dig!

Kram till er alla

Farwuq
0

Nu är det åter liv i burken!

Glad

[Ambrosia]
0

Nej avsluta inte ensamhet.i fokus.se. Den behövs verkligen. Vi får bara hoppas på att lite mer människor hittar hit. Det är ju tyvärr jätte många människor i vårt avlånga land som är ensamma. :(

Kram från Ambrosia :)

Farwuq
0

Ännu fler lär de bli om man avslutar sajten.

Tungan uteFlört

[Ambrosia]
0

#25 Farwuq: A precis, håller med. Kram

Farwuq
0

Skäms