Besviken.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min kollega på jobbet sa i måndags att hon inte kunde förstå hur man kunde vara homosexuell, även fast hon visste att jag är det. Det va som hon var helt emot det. Så jag vart sårad av henne och mådde dåligt av det i flera dagar. Ville inte gå till jobbet i tisdags, men gick dit i varje fall. Men jag var ledsen och lite irriterad på henne. Och hon vill hela tiden prata om min värld, som hon säger. Jag sa till henne att jag lever inte i nån annan värld än henne. Och hon vill hela tiden prata om min homosexuellitet.
Så i dag fråga jag henne om hon har nåt emot det. Då sa hon att hon inte hade det. Men att hon inte kunde förstå det, eftersom hon aldrig varit kär i en tjej. Men hon verkar inte förstå att hon sårar mig när hon säger så. Och jag som verkligen tyckte hon var en underbar vän och kollega. Jag kunde släppa detta lite i dag. För jag fick blommor av henne, för jag jobbat hos henne nu i en månad. Hon är inte bara min kollega, hon är min chef också sen en månad tillbaka.
Jag har bestämt nu att jag inte ska prata om mitt kärleksliv med henne. Men grejen är vad jag ska säga när hon pratar om det. För det gör hon typ hela tiden. Och jag jobbar på ett litet företag, det är bara hon och jag som jobbar där. Så jag vet inte riktigt hur och vad jag ska säga. Funderar på att säga, att mitt kärelksliv ligger på is nu. A det är lite komplicerat. :( Hur skulle ni göra?
Kram från Ambrosia :)
Usch, kan inte med sådana personer som ser homosexuallitet som en sjukdom. Min mamma t.ex tycker det är "en styggelse".
Jag däremot har inget emot det. Och även fast jag har haft fantasier åt samma håll eller tyckt att en tjej varit läcker alt jag har blivit pirrig i kroppen har jag aldrig sett på det som att det skulle vara "konstigt" eller onormalt. Kär som kär liksom. Och vadå skaffa barn - adoptera, det finns ju infertilitet hos "vanliga" par också.
Har aldrig haft en "tjej" utan bara killar. Tror inte att ett förhållande med en tjej skulle passa mig då jag är ganska killaktig av mig (har killintressen). Utan jag trivs bättre ihop med killar.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Det finns konstiga människor i vår värld och jag har faktiskt sagt ifrån på skarpen att jag inte vill prata mer om det med henne. Hade också sagt att vill hon veta mer, så kan hon ju alltid läsa på world wild webb om saken.
Kram Lotta
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
A jo ibland är det många som inte kan tänka utanför sina ramar. Jag har pratat om detta med min psykolog i dag. Hon tyckte också jag skulle säga typ jag vill inte prata om det. I dag var det också en man som sa att en präst var åt andra hållet och att han verka tycka att det var helt fel. Hur kan kärlek vara fel? Jag förstår inte hur dom tänker.
För mig är den lesbiska kärleken jätte vacker och jag känner mig lyckligt lottad som får uppleva den. :) Tack för era svar.
Kram från Ambrosia :)
Jag brukar trösta mig med att alla är ju dumma ihuvudet på ett eller annat sätt. Det finns ju folk som tycker att jag är dum i huvudet på ett eller annat sätt.
Så, jag tycker att du ska säga ifrån o njuta av den du är och inte ta åt dig om vad andra tycker om din läggning.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Hmm sitter och läser i detta nu..inte alltid man har tid att läsa hela trådar *L*
Det jag kan känna är..vad har hon ig med ditt privatliv att göra..Pratar ni om hennes åxå ,eller är just *ditt* extra intressant?
Tycker det är bra att du ifrågasätter hennes värderingar..för det hade jag absolut gjort..å andra sidan så behöver hon inte alls rota i ditt om du inte själv bett om det..Kanske hon e nyfiken eller något..ja folk e lustiga i dagens läge..det är sant..och är inne på bushannas inlägg..kärlek som kärlek.
.och med vem..ja det ska alla andra skita i *S*
_Mina ord :-))) så lycka till kram
_
Till Kalendula: Ja det är sant vissa är dumma i huvudet ;). Nej du är ej dum i huvudet på ett eller annat sätt. Ja jag har bestämt nu att jag ska säga som politikerna gör dvs Inga kommentarer. Ska försöka våga säga det. Orkar inte med hennes konstiga kommentarer.
Till Mossquinnan: Vi brukar prata om varandras privatliv, hon pratar om hennes också. Men nu när jag tänker påd et så pratar hon inte direkt om hennes man och deras privatliv tillsammans. Hon pratar mest om vad hon gjort med sina vänner och så. Och om sina x. Ja hon verkar lite nyfiken ja, på ett konsigt sätt.
Men jag har bestämt mig nu, jag orkar inte bry mig vad hon tycker om det. Huvudsakan är vad jag tycker. Men hon har blivit lite mindre i mina ögon. Det är inte så bra. Jag tyckte hon var en underbar människa. Var ej kär i henne elelr så. Men nu tyckar jag om henne också, men känner mig lite sårad inuti av hennes kommentarer.
Tack för era svar. STOR KRAM från Ambrosia :)
Ambrosia: Jag vet att jag inte är dum i huvudet, men det finns människor som tycker det. Men varför bry sig om människor som är dumma. Jag tycker att du gör rätt som inte tänker kommentera hennes nyfikenhet.
Kram 
Till Kalendula: Konstigt att det finns människor som tycker du är dum i huvudet. Du är ju jätte snäll och go. Nej det är sant. Man ska ej bry sig om människor som är dumma.
Men det är ju lite svårt nu. Jag kommer träffa henne varje dag. Jobbar ju med henne. Men jag väljer nog nu att bortse från detta och bara se till hennes goda egenskaper. Måste det. Detta är den enda arbetsplats jag mått bra på. Och som jag inte får ångest på. Vill jobba här, även fast jag känner mig lite sårad. Men jag kunde glömma det lite i torsdags, så förhoppningsvist kan jag göra det i fortsättningen också. Tyckte hon var perfekt, men nu vet jag att hon har lite fläckar också. ;)
Tack, ja jag ska försöka att våga visa att ajg vill ej prata om det.
Kramar från Amborisa :)
Ambrosia:
Det allra bästa, i mitt sätt att tänka, hade ju varit om du talade om för chefen/kollegan att du är du oavsett vad hon eller andra tycker men att du blev sårad av hennes sätt att uttrycka sig och att ni i fortsättningen pratar om annat tills hon lärt sig att acceptera dig. Alla har vi olika åsikter om vad som är okej och inte, och tyvärr finns det de som anser att all kärlek inte är bra kärlek. Åsikter är personliga och det måste dom få vara, men att klanka ner på någon annan eller ifrågasätta någon till max är inte okej. Hur skulle alla heterosexuella människor i min omgivning ta det om jag varje dag frågade dom: men hur kan du vara hetero, ser du inte att det är fel??? Dom skulle säkerligen tröttna, bli upprörda, tycka att jag inte har med saken att göra osv osv osv. Detsamma gäller ju dig och dina känslor. Du känner det du gör, du är den du är och accepteras det inte så släpp knäppots åsikter och bara lev vidare. Att du mår bra som den du är, det är det enda viktiga!
#9: Tack för ditt svar. ja det är nog bäst att säga att man vart sårad ja. Ska göra det om hon fortsätter prata om det. Nu här i 2 daar har hon ej frågat nåt. Så det känns ju skönt. A jo alla männsikor ahr ju lite olika åsiketer om saker och ting. A elelr hur, de hetrosexuella skulle nog också bli irriterade och ledsna om vi i frågasatt dom varje dag hit och dit. Ska kanske säga det till henne. fast det är svårt att säga sånna saker också. men jag ska försöka, om hon fortsätter i frågasätta min sexualitet. Ja jo, jag är den jag är och jag är glad att jag är homosexuell, det lesbiska kärleken är nämligen jätte vacker. :) tack för uppmuntrande svar.
Glad valborg från Ambrosia
Jag håller mig inte innanför ramarna om vad som tydligen är okej vad det gäller sexuell läggning, så jag vet hur trist det är att ständigt behöva bli tjötad på om saker som man själv inte ser några problem i. Men bara stå på dig (även om det ibland är skitsvårt!) och våga sätta gränser. Låt ingen kränka dig!
#11 Fialicious:
Jobbigt folk också tjötar på dig också. :( Ja jag har bestämt vad jag ska säga till min chef om hon kränker mig igen. Har skrivit värsta manuset typ som jag har i min handväska.
Men nu har min chef inte pratat om min homosexualitet hela tiden. Hon fråga bara en sak i går. Men annars verkar det lite som det är överspelat. Så det känns skönt. Hon sa förut att hon aldrig träffat/kännt nån homosexuell. Så det kanske var därför som hon frågade och kommenterade det i typ 3 veckor.
Så nu känns det mycket bättre. Nu ser jag henne med bra ögon igen också. Hennes gloria har försvunnit. Men jag tycker om henne ändå. Hon är bra ändå. Och snäll annars och så.
Nu lyssnar jag på Melissa Eteridge och drömmer om henne lite ;) Coolt att han en idol som är lesbisk. ;)
Ha det bäst. Kram från Ambrosia :)