19/4
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
*pustar* Idag vaknade jag med på tok för lågt blodsocker. Fy vad det är jobbigt. Har fått nästan rätt på det med mediciner o mat. har nästan städat klart på uteplatsen, men funderar på att ta en tupplur… För jag är fortfarande skakig.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Oj låter jättejobbigt. Kram på dig gumman. Hoppas det vart bättre sen och att uteplatsen vart fin.
/ Ambrosia :)
Tack Ambrosia 
Jag sket i uteplatsen, ska se om jag kan fortsätta med den i morgon. För det är svårare att ha för lågt blodsocker o svårare att göra någonting åt än för högt. I morgon får jag förmodligen lite hjälp med dom tunga grejerna som jag behöver göra på uteplatsen med. Så ikväll ska jag baka en glutenfri kaka till mamma, som hon kan ha under påsken.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Aha okej. Ja jo förstår det måste vara jobbigt att hålla på med uteplatsen när du hade lågt blodsocker. Låter gott med glutenfri sockerkaka. Din mamma blir nog jätte glad. Bra du får hjälp med de tunga sakerna.
Kram från Ambrosia :)
Kakan till mamma är en hasselnöt o choklad kaka. Som man även kan använda som tårtbotten. Men med glass eller vaniljsås så blir den mumma i magen o i sinnet.
och idag 20 april:
Det var så att jag innan jul hade en oljeläcka. O ddet visade sig att oljetråget var trasigt. Inga problem, bara att byta ut. Men, så skulle min styvfar byta till sommardäck o det gick bra, han kollade genom bilen, o fyllde på olja. O skällde på mig för att det hade varit så lite olja kvar o att jag måste titta oftare. O han gnäller ibland på att mamma är glömsk o hör dåligt.
Idag åkte jag o handlade o när jag ska parkera så ser jag en jättepöl med olja på marken. Tänkte, onej nu har det börjat läka olja igen.
Öppnar motorhuven och ser i stort sett hela motorrummet fyllt av droppande ljummen olja. Det rinner här o var. Jahaja tänker jag, nu blir det till att torka olja. Ingen olja var det kvar i motorn, så det blev till att fylla på ny. Sedan ringde jag mamma o bad henna hälsa till sin gubbe att jag aldrig mer vill höra honom klaga på att någon är glömsk eller hör dåligt. Kan du inte ringa o säga det själv sa hon. Nej, det kan jag inte, för jag är skitförbannad just nu.
Senare i dag ska jag gå ut med sand att lägga på oljefläcken. För nu är jag helt slut. Ska ta mig en tupplur o hoppas på att jag ändå hinner med mina planer innan jag åker iväg till mamma på fredag.
Imorgon (torsdag 21 april) ska jag ha städat o plockat klart o fått ordning på uteplatsen o bakat en kaka till mamma. Samt packat o lagt allt som ska med i bilen så att jag bara kan åka på fredag förmiddag.
Japp, han gömde sätta på påfyllningslocket, tur i oturen var väl att det fortfarande låg kvar där han lagt det. Dvs. ovanför lampan i motorrummet. Jag har torkat olja så gott det går, kablar, slangar, generator, alla behållare som innehåller andra vätskor än olja, gummilister o undersidan av motorhuven som det fullkommligt dröp om.
Nu är jag mest rädd att det ska börja brinna i någon kabel eller att det blir korslutning som det blev i en annan bil som mamma hade en gång. Det var inte kul alls, o folk runt omkring fattade inte hur allvarligt det var. Min mobil var död den gången, så jag slet tag i en annan männsikas mobil o lånade den. Den människan blev sur o jag sa att det här är akut, för kommer inte brankåren nu så exploderar bilen inom 5 minuter. När jag sa till brandkåren att bilen var fulltankad så blev det fart på dem o när dom bara var 1 minut i från oss så exploderade ett däck i hettan. Då började folk förstå att hålla sig undan. brandkåren kom o hann att släcka innan värmen hann fram till bensintanken som tur var.
Så jag hoppas på tur på fredag när jag ska köra till mamma, men ska torka ur motorummet en gång till innan jag åker o så får bilen stå minst tills i morgon o droppa av.
Tror att jag får göra en motortvätt till helgen, ska bara införskaffa motortvätt.
Men gud vad läskigt med bilen som höll på att explodera. Bra du snodde en annan människas mobil. Vad jobbigt att din bil läcker olja nu. Ja han var ju verkligen glömsk din styvfar. Ja jag blir orolig när du ska åka dit nu. Ja tvätta motorn ordentligt innan du åker.
Hasselnöt och chokladkaka låter super mumsigt. :) Denb lir nog jätte nice att äta.
Kram från Ambrosia :)