27/3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Go´moron! Hoppas natten har varit god, själv har jag sovit som en stock. Har inga speciella planer i dag alls. Men har en lust att röja i klädkammaren, där jag har allt annat än kläder. Men jag tror inte att jag klarar det själv.
Hoppas dagen blir lika god som jag har sovit för er alla 
Det blev lite ändrade planer, ska fixa ordning i köket för mina fåglar i stället. Byta ut till ett större bord som buren kan vara på. Så blir det bättre plats för mig att tex. laga mat, eller sitta vid bordet o rita.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Vilka sorts fåglar har du Kalendula?
Jag har nympfparakit par o ett katarinaparakitpar 
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Oj, då har du huset fullt med fågelkvitter om dagarna :-) Brukar de sitta på dina axlar?
Dom är inte så tama ännu, men jag försöker. Jo, o fågelkvitter är det mest hela dagen från hanen som mest tjuter öronbedövande.. Men ska försöka få tag i en skiva med fågelkvitter så att han lär sig något nytt 
Han kanske behöver lite avslappnande musik med fågelsång? :-)
Jag har försökt med så mycket musik o radio o fågelkvitter. O det som hjälper bäst är fågelkvitter. Men jag ska försöka att få tag i Jan Lindblad o spela för fåglarna med, kanske kan dom lära sig något nytt o mer kvittervänligt än det hemska tjutet charlie ägnar halva sin vakna tid åt 
Har du några fler husdjur också? Jag är helt tokig i katter, men har ingen ännu.
Vet du SecredBirma, om du gå in på min presentation så kan du läsa jättemycket om mig där 
Ja, tack för tipset :-) Nu har jag läst, och då ser jag ju att du också är kattokig :-)
Japp, har haft en massa katter genom åren, som mest 13 stycken. Men den gången var jag tvungen att avliva en hel del kattungar, för annars hade det blivit för mycket. Nu har jag tyvärr bara 5 kvar av 9 totalt. För några blev överkörda en blev riven av ett större djur o två har bara givit sig av. Katter gör ju så ibland. Men förra våren fick jag rädda livet på en liten kattunge, som min enda hona kom in med o la framför mina fötter, först trodde jag att det var en död mus. men när jag tittade närmare så var det en pytteliten kattunge. Genomblöt o iskall o den andades inte. Jag fick liv i den, o när inte mamman var med den så hade jag den innaför bh n för att hålla den varm.
Idag efter nästan 1 år så är han en nyfiken katt som gärna kryper ner under täcket o lägger sig på min rygg. O när jag ska greja i akvariet så är han där o brukar ramla i minst 2 gånger. O han tycker om att följa med när jag dammsuger 
Jag älskar hundar med, men tyvärr så fixar jag inte ha hund, för jag kan inte gå ut o gå så mycket som en hund kräver. 
Vad trevligt med en katt som hjälper till att dammsuga 
Jo katter ger sig av ibland, min katt flyttade till ett annat hem självmant efter att ha bott över tio år hos mig/mitt föräldrahem. Han sökte helt sonika upp ett äldre par i byn och bosatte sig där. Spelade ingen roll att jag hämtade hem honom, han gick tillbaka dit. Så jag lät honom bo där. En orsak till att han flyttade var nog att min systers katt kom att bo hos oss. De bråkade rätt mycket- två kastrerade hankatter- man kan tycka de ska vara lugna filbunkar men men… icke sa nicke.
Jag saknar honom, min kisse… och nu är han nog död. Annars skulle han vara över 20 år och det kan jag inte tro en utekatt kan bli. Att inomhuskatter kan bli så gamla det har jag erfarit själv dock.
En av min mammas ena hon katt, som hon en gång fick ta över för att jag hade för många är 21 år. Den enda hanen är 18 år, o den lilla honkatten är 16. Så visst kan katter bli gamla. Hankatten var dessutom borta i 8 år tror jag det var. När han en dag bestämde sig för att flytta hem igen.
Å kastrerade katter kan vara väldigt virila o pigga o slagsmålsugna. Jag har fullt tjå här ibland när alla ska bråka med alla o det jagas hit o dit o upp o ner