Misshandel
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Misshandel och sexuellt ofredande!
Jag skulle vilja ta upp ett känsligt ämne som många har svårt för att prata om av olika orsaker. Därför känner jag att jag skulle vilja skapa en dold kategori till som riktar sig till människor som blivit misshandlade och/eller blivit sexuellt ofredade.
Många gånger är det så att man själv lägger skulden och skamen på sig själv för att man blivit utsatt för misshandel eller sexuellt ofredad. När det egentligen är förövaren som gjort så fel.
Människor som går omkring med denna tyngd ska få ur sig det genom att kunna berätta om det som hänt. Dom människorna ska inte behöva gömma sig eller hålla sig undan. Den som egentligen ska bära på skulden och skamen är den personen som utsatt en annan för det hemska.
Jag har själv bara blivit utsatt för mildare form av misshandel både fysiskt o psykiskt, men jag har haft personer runt mig som jag har kunnat prata med om vad jag blivit utsatt för.
Men det finns många som inte kan eller vågar berätta pga rädsla och/eller skulden och skammen man bär på.
Jag hoppas att genom en dold kategori som riktar sig till människor som blivit utsatta att dom ska våga att berätta och känna sig styrka och stöttade av andra som gått igenom liknande.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Jag tycker det låter som en bra idé att kunna prata av sig med andra som har upplevt liknande.
Åh, glömska mig! jag glömde ju att fråga om tips på vad denna dolda kategorin ska ha för namn? 

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Det är ett ställe som jag skulle vilja få chansen att "ösa ur" mej en del Jag har fortfarande 25 år efter , mardrömmar om en person som jag involverade mej med i min ungdom
Vilken bra ide´ Kalendula!
Tack Pia