Ensam i allt
Jag har alldeles för mycket i skolan just nu. Pluggar på högskola och har just nu grupparbete. Jag har fått ta en stor del av arbetet fast jag känner mig helt utbränd. Ingen tackar mig för att jag får sitta på min lediga tid och skriva.. Dom tycker de är bra, för då slipper dom. De jobbiga är att dom ska vara min så kallade vänner.
Jag ska även börja i terapi snart. Hur ska jag klara allt? min inre bearbetning och allt annat?
jag tycker att det absolut bästa du kan göra är att säga ifrån och deligera bort uppgifter. Man ska inte jobba ihjäl sig för andras skull bara för att dom ska må bra.
Kram 
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Håller fullständigt med Kalendula.
Det är ju inget grupparbete om man inte är en grupp i arbetet, eller hur?
Jag kommer ihåg en gång i skolan. Vi skulle ha en utomhus-grej. Vi skulle leta upp historiska föremål, såsom gator mm. Vi skulle gå själva i grupp.
Alla försvann på vars ett håll och tyckte att jag skulle ta hand om det. Jag gjorde det, men skrev bara mitt namn som gruppnamn. Snacka om att det blev liv i luckan på läraren som påstod att han hade förföljt oss och själv sett att jag gick ensam kvar och slutförde arbetet. De gjorde aldrig om det igen, alla tog sitt eget ansvar och skärpte verkligen till sig.
Säg ifrån till dina sk kompisar att du faktiskt har annat att göra än att "städa upp" efter deras lathet.
Stå på dig!
Skickar med några styrkekramar till dig också! 
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Tack så mycket för erat svar. Jag känner att det bubblar i mig av ilska.. jag är verkligen trött på att få göra allting..
Ska säga åt dem. :)
Jag tror stenhårt på dig, du kan väl berätta hur det har gått?
kram 
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Så bra skrivet av Kalendula, det är så du ska göra helt enkelt…säg ifrån det ordnar sig då ska du se
Kram
Grupparbetet är över och jag sa ifrån att jag hade gjort tillräckligt.
Jättebra!
Bra för dig och sträck på dig och var glad….kram 
Det är viktigt att man säger ifrån när det blir för myckeet för det finns de som tar för givet att den andre ordnar det.
Jag hoppas att du nu ska ha mera tid för dig själv!! Och var rädd om dig!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag säger ifrån när det blir för mycket, men dessvärre så har jag ett mycket långt tålamod och jag väntar alldeles för länge med att säga ifrån. Jag säger inte ifrån förrän jag får ett vansinnesutbrott och blir arg och ledsen och mår jättedåligt - då har det ju redan gått för långt. Jag tycker du skall försöka prioritera dig själv och din terapi innan det går för långt på dig också.
Många styrkekramar isa
Jag är också sån.. väntar för länge.. tack alla..