Ensam?
Jag vet inte om jag lagt den här rätt nu ;P
Jag ska försöka göra en lång historia kort..
Jag hade en underbar vän, A kallar vi henne för.
Vi tappade kontakten, för ca ett år sen, i samband med att jag flyttade ifrån området där vi bodde. Det är ju ganska normalt, men vi pratade ju varje dag i flera månader.. Sen hördes vi inte av på ett tag och jag hittade en ny vän, vi kallar henne för B.
Jag har umgåtts med B, större delen av 2010, men runt jul så försvann hon sakta men säkert. Vi umgicks fortfarande. Pratade inte lika ofta men jag kände ändå att hon fanns där..
Jag ringde, tänkte kolla om hon kunde vara hundvakt då vi skulle börja måla i våran nya lägenhet (hunden kan inte vara hemma själv) och jag ville inte ha med henne dit, men fick inget svar. Jag ringde mamma i panik, hon ställde upp.. Jag skickade sms på kvällen till B, men fick till svar att hon skulle ringa senare - dåligt batteri. Då jag hade panik, frågade jag bara om hon kunde ta min hund över morgondagen. Inget svar, men hon var aktiv på facebook. Jag ringde - inget svar.
Dagen efter ringde jag - inget svar, skickade sms - inget svar. Men fine tänkte jag och gjorde vad jag kunde åt situationen. Jag hörde inte av mig till henne, då jag kände mig sviken, på några dagar.
Efter 4 dagars väntan skickade jag sms och frågade om vi kunde ta en promenad med hundarna - inget svar men hon var på facebook.
Iförrgår fick jag tag i henne, efter 3 dagars försök (en gång om dagen ska tilläggas, jag är ingen stalker ;P) oh då var allt som vanligt. Det kändes bra igen - men då försvinner hon - mitt i en disskusion (vi chattade på fb).
Jag skickade sms om att hon försvann - "jag vet" fick jag till svar..
Numera när jag skriver något till henne så får jag inget svar - hon loggar bara ut (om det är på fb, för hon svarar inte på samtal eller sms).. Jag förstår inte?
Men jag ska tillägga att jag är bra kompis med A igen :)
Men ändå känner jag mig ensam :/ Men varför?
Jag har min sambo.. Men samtidigt saknar jag att umgås med en tjejkompis :/
Men det är konstigt att man aldrig lär sig..
Man blir sviken - någon gång!
Jag ville nog bara dela med mig.
Min första tanke som slår mig är att B kanske inte mår bra. Min andra tanke är att hon kanske är osäker på er vänskapsrelation. I vilket fall som helst så tycker jag att ni ska prata med varandra o reda ut om det är något.
Ibland vill man inte säga något för att man inte vill tränga sig på med sina problem, men det skadar ju inte att fråga henne.
Kram!
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Men om man inte får tag i dem? Ska jag kanske skicka sms som förklarar hur jag känner och fråga hur det kommer sig att det är som det är? :/ Tror du hon svarar då?
Det finns ju aldrig garantier för att mäniskor svarar egentligen. Men jag hade nog skickat ett sms eller mail och frågat. Får man inget svar så är ju saken avgjord. 
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Då är nog saken avgjord.. :/
Skickade meddelande på fb medans hon var inloggad - hon var online en halvtimme till sen loggade hon ut. Inget svar - ingenting.
Vad bra, och vet du. Nu kan det bara bli bättre för dig!
Jag får hoppas på att läxan man lärt sig här kan komma ovh visa sig någon gång i framtiden - så man vet vad man lärt sig ;P
Hej där! Min första tanke var att din väninna nog har problem att ta tag i just nu, ingenting som har med dig att göra. Kanske känner hon att hon inte känner dig så väl att hon inte vågar/vill prata med dig om det?
Hur som helst, ta inte åt dig! Det är så lätt att tro att andras beteenden beror på en själv, men i verkligheten är det mycket sällan så. Hur andra beter sig beror på dom själva och ingen annan. Är hon ingen bra vän så förtjänar du bättre!
Hon undviker dig absolut. Skicka ett meddelande på facebook och fråga varför och om det är nåt du kan ändra på. Och att du tycker om henne jättemycket som vän och att hon är underbar. Prova ochs e vad som händer.
Lycka till. Kram Ambrosia :)
Till båda:
Jag fick tag på henne igår, hon hade svarat på mitt meddelande. Hon skyllde på stress? Det funkar tyvärr inte i min bok. Hon har tid med långpromenader med sin andra kompis, gymmet (helt plötsligt) och städa/laga mat etc.
Vi skulle träffats för att hon skulle få prata om det.
Men jag hörde av mig igen runt 22 snåret - då skulle hon sova och vi skulle höras imorgon (idag).. Men inte hört ett ljud.
Nu orkar jag inte jaga henne mer - det finns viktigare saker att lägga energin på. Hon verkar ju inte bry sig för fem öre :/
#9 Nej, jaga inte människor för att få svar. Bättre att dom kommer till dig och ger dig ett svar. 
Precis så jag tänkte också..
Och då märker man även om man är värd något i deras ögon.
Jag borde vara glad för det jag har - en fruktansvärt underbar sambo / flytt på gång och den bästa hunden man kan ha :)
Ändå fattas det något :/