Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 2742 ggr
Shortforcrazy
0

Lite fler vänner

Jag vet inte riktigt varför jag skriver det här, men något inom mig säger att jag ändå vill försöka.

Jag är väldigt ensam utav mig. Inte frivilligt, men det är helt enkelt så att jag inte har så många vänner. De flesta som jag pratar med "träffar" jag bara över sms och msn. Det gör det hela ännu mer ensamt. Jag vill ha fler vänner, men jag vet inte riktigt hur man gör. Det spelar ingen roll om det blir en smskompis eller IRL, jag känner bara att jag vill få fler vänner. Mamma är på mig då och då om detta. Att jag behöver träffa flera jämnåriga och förhoppningsvis på så sätt få flera vänner. Hon har kollat upp helgverksamheter bland annat. Jag vill inte gå på någon helgverksamhet, men jag vet inte hur jag ska kunna säga det till henne så att hon förstår. Nu skyller jag på att då jag ska skaffa valp i dagarna så kan jag ju inte åka iväg. Men sen då?
Jag har väl egentligen en bästa vän, men jag vet inte om hans namn är Molgan eller ej.

Kalendula
0

Hej!

Min känsla när jag läser ditt inlägg är att först och främst säga till din mamma att du inte vill gå på någon helgverksamhet. Det finns ju andra roligare grejer att gå på i så fall. Jag vet av egen erfarenhet hur tråkigt det är att göra saker själv utan sällskap. Men det bästa för en själv är att säga vad man känner.

Dessutom om du ska skaffa en liten valp så kommer den att ta upp all tänkbar tid. Så i detta läget tycker jag att du ska ägna din tid åt valpen och dig både inne och ute.

Kram Glad

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Shortforcrazy
0

Hej.

Jag ska försöka berätta det för mamma, men det känns lite jobbigt då hon ändå har jobbat en del på det. Men jag får försöka ta det med henne på ett lugt sätt.

Ja, jag kommer att ge all min tid åt valpen och de andra djuren.

Tack för stödet :) Kram C

Kalendula
0

Jag förstår din mamma att hon vill hjälpa till, men ibland behöver man ha hjälp på sitt egna sätt, på det sättet man själv vill. Du skulle ju kunna be henne att hjälpa dig på ett sätt som du mår bra av med saker som du vill göra. Och inte sånt som andra tycker är bra för en. Flört

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Shortforcrazy
0

Ja, det har du ju rätt i.

[rightPAW]
0

Riktiga vänner växer inte på träd, frågan är ju eentligen om dem växer någonstans. men är du ute efter en bästis att dela hemligheter med eller någon att bara snacka lite skit med, gå på stan och ta en fika? bara någon att umgås och prata med liksom?

Shortforcrazy
0

En riktigt nära vän är vad jag vill ha. Någon som man alltid kan räkna att få hjälp ifrån när det behövs, någon som man själv ställer upp för 24/7. Någon att diskutera allvarliga saker med även om dessa ses som tabubelagda ämnen. Någon att älska och bli älskad av. Någon som inte är en parter. Tidigare var min bästa vän min pojkvän, men sedan tog det slut och plötsligt stod jag ensam igen. En tröstande axel när det behövs och ett lyssnande öra. Någon som man verkligen kan kalla en vän.

Virvlan
0

Jag söker också denna vän………..

Shortforcrazy
0

#7 Kanske vi kan bli vänner.

BMEXX
0

Vart bor ni? jag är i ett stort behov av en vän just nu =/

// Pabblo

Kalendula
0

#9 Jag bor i Ljungskile.

[Sisa]
0

Så härligt det låter..hoppas Ni blir vänner..Kyss