Molgan
Känner du också Molgan? Han är min bästa vän. Den enda som jag egentligen har. Kan du se honom?
Jag tror jag vet vem Molgan är…men, jag känner honom inte..

Okej. Det är nog rätt bra om du inte känner honom.
# 2
Kan du inte berätta lite om honom..

Molgan är Alfons bästa vän utöver MIlla. Bara Alfons kan se honom och han kommer alltid vid de rätt tillfällena när det behövs.
Kort och gott kan man väl säga att Molgan är en låtsasvän. Min bästa vän.
# 4
Läste om Alfons, Milla och Molgan för mina barn, då dom var små
Fint att han också håller dej sällskap ibland 

#5 Mamma brukade läsa om honom när jag var yngre. Eller om det var att jag såg det på Bolibompa, minns inte riktigt.
Jo, ibland måste man använda sig av fantasin när man är riktigt ensam.
En låtsasvän kan betyda mycket..även om riktiga vänner betyder mer. Hur kan det komma sej, att du inga vänner har ?

Jag har en del vänner, men inte direkt någon sån där riktigt nära. Någon som finns där jämt. Någon att älska och bli älskad av.
Det finns en person som jag kan kalla vän och som jag står rätt nära även om jag egentligen inte vet något om honom. Vi kan prata om nästan allt, men ibland verkar han så långt borta. Jag kan berätta något allvarligt och det är precis som att hälla vatten på en gås. För det mesta är han väldigt förstående och tröstande, men ibland när det verkligen gäller så är han miltals bort både i tankar och i verkligheten. Som i torsdags. En låt gjorde mig nästan självmordsbenägen och det kom som en blixt från klar himmel, inget som jag var förberedd på. Jag berättade det för honom men han reagerade inte alls. Dagen efter bad han om ursäkt, men då kändes det nästan som att det var försent.
Alla människor är ju olika…även om din vän är frånvarande ibland, så är han ju ändå din vän. Och han måste ju ändå ha lyssnat, om han dagen efter bad om ursäkt…han erkände ju att han varit frånvarande..
Har du känt honom länge ? För att bli riktigt bra vänner, måste man kanske känna varandra ganska väl..Har du inga syskon eller andra släktingar, att vara vän med ? 
Jag har ingen erfarenhet av att ha någon låtsasvän. Jag försökte att ha när jag var barn men det fungerade inte för jag fick liksom inga svar och jag såg inte låtsasvännen.
Hur fungerar det att ha en låtsasvän?
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Jag säger som Sisa att jag vet vem han är men kan inte heller se honom. En del kanske har en egen Mollgan, vem har ni?
Internet har man väl som låtsasvän.
Eller okända som man pratar med en kväll och njuter av de faktiskt bryr sig den dagen.
#12 Vilken bra tanke!
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
# 12
Ja..internet är en bra Molgan! 

#9 Vi har känt varande i mer än 1 ½ år. Inte så jättelänge alltså. Men det känns som lång tid för mig eftersom det var var rätt så länge sen jag hade en så pass nära vän. Och han brukar be om ursäkt rätt så kvickt när han inser att han har sagt något olämpligt, det tycker jag är bra. Men just då, när det hände, så kändes det inte bra. Men han är ändå mkitt största stöd efter mamma. han finns alltid där även om det ibland tar tid.
Men nu har jag ju en liten vuffse hemma, så nu känns det inte alls lika ensamt :)
#15 Hur går det med vovven?