Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 2063 ggr
Kalendula
2010-10-27 16:24
0

Medcinering!

Dom ringde från vårdcentralen och sa att jag skulle börja bli medicinerad för min diabetes, att det är orsaken till att jag inte går ner i vikt, och ska börja medicinera så fort som möjligt. Så det vart till att åka till apoteket…

F*n, vad förbannad jag är. Jag sa till från början att jag skulle bli medicinerad för min diabetes. Och det har tagit dem 5 månader att fatta det, nu fattar jag ju varför jag inte går ner i vikt och varför jag är så in i norden trött o törstig och får vallningar o hjärtklappning.

Fy, vad jag är trött på sjukvården!

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Sisa]
2010-10-27 19:10
0

Håller med dej, Kalendula! Ibland krävs att man är frisk, för att kunna vara sjuk! Skrikandes

Kalendula
2010-10-27 20:21
0

Ja, och nu måste jag fixa en blodsockermätare med. Allt som jag tjatade om och sa till om i början. Metformin fick jag. Precis det jag sa att jag skulle ha, och i den den dosen jag med sa från om. Så jag är så jävla förbannad, här har jag varit dålig hela jävla sommaren, jag har alltså missat en hel sommar för att sjukvården inte inset hur det står till med mig. Fan också, och så sa sköterskan att jag skulle egentligen haft detta från början, därför att jag har en typ av diabetes som kan försämras ganska snabbt, och att man märker inget förrän det är för sent. Att man ska behöva vara sin egna läkare, så ska det inte vara. Jag går här och stör mig och irriterar mig på detta i dag så jag kokar Skrikandes

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Sisa]
2010-10-27 23:57
0

Vi får hoppas det blir bra nu..att du får må bättre och bli glad igen!

Men jag förstår dej..har också haft problem och bråkat mycket med sjukvården. Inte för min egen skull, men för min mammas..det händer saker inom sjukvården, som man inte tror är sanna!

Lycka till nu och kram!

Kalendula
2010-10-28 00:08
0

Jag har hört så mycket bland bekanta att inget förvånar mig längre. Men en sak kommer ingen ifrån. Och det är att alla som jobbar inom vården är människor och patieterna är också inte mer än människor. Och att göra sig hörd är svårt för en del människor. Men jag hoppas nu att bollen är i rullning och att saker och ting löser sig snart.

Tasskram

[Sisa]
2010-10-28 01:37
0

# 4

Kyss

[Jeremina]
2010-10-28 04:12
0

Va jobbigt men du ska se att nu vänder det och du kommer att må mycket bättre. Min man har haft diabetes i 18 år så jag kan en del om det och vet vad dem kan må bättre av.

Bra att du står på dig mot dem inom sjukvården som motarbetar, jag är likadan. Ge dig inte för du känner din kropp bäst själv.

Lycka till…och en stor kram Flört