Ensamhet iFokus

Ensamhet

Läst 219 ggr
Sunshine44
1

Ett straff

Hej, jag flyttade ihop med en kille för flera år sedan, och trots de överväldigande känslor han bokstavligen hävdade för mig, började han utesluta mig från början. Han tillbringade jul med sitt ex och jag var tvungen att vara ensam. Jag fick inte vara där när hans barn fyllde år osv. Jag stod ut med honom i några år tills det blev outhärdligt. Jag var ensam i tvåsamhet och kände mig otillräcklig, sårad och kränkt. Så småningom skildes vi åt och gick skilda vägar. Vi är nu vänner och träffas som vänner då och då. Förra veckan träffade jag honom om något. Hon var helt trasig och grät för mig. Han berättade att han led av en sjukdom och fick omfattande akutvård, och det tråkigaste var att han inte skulle kunna närvara på sin sons bröllop, som var dagen efter hans behandling. Visst var jag ledsen för hans skull, men samtidigt tänkte jag på alla år då han lämnade mig utanför alla ceremonier och firanden som anordnades i hans familj. Jag tror inte att han tänkte på straffet han fick. Men jag tror på Gud och Karma och jag är säker på att han fick det pga det som han gjorde mot mig, eller vad tror ni???

Maria
5

Det tror jag absolut inte på.

/Maria

Pilspets
1

#1: Varför tror du inte det?

Maria
4

Karma, tror jag, är bara slumpen.

Jag tror på Gud men inte att han straffar människor på det sättet.

/Maria

Draken
2

#0: Tror inte på att karma fungerar på det sättet, håller med Maria, det är nog bara slumpen.
Jag är ateist, så jag tror inte på Gud.

Däremot så blir jag fundersam, varför kommer han till dig nu, efter allt han har utsatt dig för genom åren ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis