Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etiketterensamhetsödermanlanduppland
Läst 660 ggr
Carol18
9

Ensam Introvert

Hej! Är en introvert och lite blyg tjej på 29 år som söker nya vänner att först mejla/chatta med ett tag och sen eventuellt träffa om allt känns bra. Det spelar ingen roll var i landet du bor och om du är tjej eller kille. Själv bor jag i Stockholmsområdet.  Jag känner mig ofta ganska ensam och har svårt att hitta min plats i en värld där man förväntas vara väldigt utåtriktad och framåt. Är inte så bekväm med att vistas i större grupper utan föredrar hellre att umgås på tumanhand eller i mindre sällskap. Dessutom har jag svårt att sovra bland en massa intryck och blir lätt överväldigad i stimmiga och högljudda miljöer. Detta har gjort det svårt för mig att skapa nya kontakter då jag lätt hamnar i skymundan av mer extroverta personer. När man väl har lärt känna migen så är jag en varm, lojal och omtänksam person. Mina intressen är natur, vandringar/promenader, jogging/löpning, hälsa, kost, film/Youtube videos, äta och dricka gott, resor. Hoppas vi hörs

• Redigerat 2022-03-22 02:00 av [Tismon]
[andtic]
2

Hejsan

Känner igen mig i en hel del av det du skriver. En känsla av ofrivillig social isolering från övriga världen, där utstrålning och framåtanda tycks vara normen. Kanske tråkigt att behöva säga det men jag har börjat lära mig att leva med det.

Har själv en ganska lång sträcka för att börja lära känna folk. Och ibland blir det helt fel. Vissa tycker/tror att jag är dryg och inte vill veta av dem. Men det beror nog mer på blyghet och introverteten.

Ha det

Knäppizz
0

Hejsan. Hoppas att allt är bra. Söker också nya kontakter. Är en ganska ensam brud. Svårt att våga ta kontakt och lita på människor. Du får gärna höra av dig.