Allt lugnt?
Det verkar vara lugnt på Ensamhet. Bra eller dåligt? :)
Hmm eftersom jag är lite positivt lagd så säger jag att det är bra!
Ja det är alltid bra att utgå från en posiriv synvinkel. Vi får hoppas och tro att alla ensamma känner en liten lättnad nu när skolan och arbetet börjar igen. Semestrar och sommarlov är inte/oftast det ensammes bästa vän. Kraven ökar på den ensamme att ha gjort något, varit någon stans. Ja ja nu börjar dom gamla vanliga vardags rutinerna.
Kan säkert ha och göra med att det har varit många fina dagar. 🙂
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Jo vist de, dagarna är fina. Typiskt badstrands väder. Man känner sig inte så ensam i vimlet på stranden, tycker jag. Men en del blir mer påminda om sin ensamhet av att vara ensam på stranden. Alla tycks ha en kompis med sig. Men det är lite olika.
Jag kan bara tala för mig själv, men jag har varit lite upptagen nu senaste tiden. Mycket som ska komma igång nu i höst, många möten som ska hållas och telefonsamtal som ska ringas. Men när allt väl är klart och igång ser jag fram emot en aktiv höst både i mitt privatliv och här inne :)
Tråden var ingen "riktad elle otuktad kritik". Utan mer ett allmänt konstaterande. Tror att "Socialt stöd" avlastar "Ensamhet" ganska mycket. Sommaren brukar vara fylld av en massa "måsten". Många ensamma tycker nog det är ganska jobbigt. Hösten med start av skolan, jobbet och allt börjar gå i vanliga rutiner känns mer bekväm, trots arbetsbelastningen.
#6 Jag vi har lite samarbete bakom kulisserna :) Det känns bra att ha en sån kanonbra sajt till hands.
Ja jag håller med. Skönt att komma tillbaka till vardagen. Tröttnar säkert snart men just nu känns det fint :)