Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettpresentationer
Läst 1379 ggr
aqua-marina
0

Lite om mig då

hej,är ny på sidan o hittade hit genom en länk på google,googlade lite efter ensamhet mm.   Själv är jag en väldigt glad , positiv och pratglad kvinna på 26 år. Har även man och barn,så ensam skulle man inte behöva säga, men kan ändå känna mig ensam och tom iallafall från tillfälle till tillfälle.

har inte direkt svårt att få vänner, men jag drar mig undan ganska fort, lider av ångest och gad besvär ,i och med att jag pratar mycket kan jag ibland känna att folk tröttnar på mig och då slutar det i ångest, och drar mig tillbaka, och blir ensam igen. Sen så har jag fått diagnosen bipolär, Jag skiftar mycket i humör,  det värsta är när jag blir deppig,då orkar jag inte med något allas. skiter i att svara på tele mm. slutar också med att folk blir sura.. Men som dagsläget är känner jag inte för att berätta detta till mina nära,( får ångest av det med ) hahaha konstig typ är jag verkligen.. MEN INGET SOM SYNS PÅ UTSIDAN ALLS.

lite komisk i mina glada dagar, skrattar mycket och skämtar mycket, tycker om att ha roligt, och leva för dagen. väldigt tramsig person annars.

tycker om inredning, åka skridskor,cykla,promenera, 

låter som värsta dejtings annonsen, tycker om att cykla o promenera .. haha jaaja anyway  så var det lite om mig.

Millan81
0

Jag känner igen det här mönstret du beskriver,jag verkar dras till människor som har lätt för att bli vänner och sedan drar sig tillbaka av anledningar jag inte förstår.Skulle vara väldigt intressant att förstå varför det händer,hur ni tänker och hur man ska hantera en sån vänskap.Jag blir nämligen väldigt ledsen och får panik när en vän jag plötsligt försvinner i långa perioder och inte svarar eller hör av sig.Just nu försöker jag att hålla mig till min sambo och mindre nära kompisar,som är mer pålitliga, men undrar fortfarande hur jag ska reagera om/när de försvunna vännerna dyker upp.Så min fråga till dig är,hur ska man helst göra som vän när du har en period då du drar dig tillbaka?