Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 1491 ggr
reptorod
0

Sårad och helt ensam

Ja, jag vet egentligen inte hur jag ska börja, men man måste börja på något sätt. För ungefär 9 månader sedan så började jag skriva med en tjej på nätet i bytte nummer, pratade i telefon med varandra, vi skrev med varandra lite varje dag. Vi kom ihop väldigt bra, men för ungefär 2 månader sedan så slutade hon höra av sig, hon svarade inte på sms eller samtal. Jag har ännu inte hört något från henne och det sårar mig något jävulskt. Jag vet inte vad jag har gjort henne eller vad som har hänt mellan mig och henne. Finns det någon som har några tips? Mvh

Tänkaren
0

Vi var soulmates, trodde vi. Sedan gjorde personen så…som du beskriver. Efter ett par år. Utan att berätta varför för mig. Respektlöst kan man tycka. Men man får svälja sin stolthet och tänka på att det är den andra personens förlust lika mycket. 

Jag har flera år senare nu fortfarande inte fått någon mer information om varför eller något, och är inställd på nu att aldrig få det heller. Ibland är det vad det är, även om det suger.

Vill inte den andra personen kan man nog inte göra något i praktiken. Om den andra personen fått en felaktig uppfattning eller något, och väljer att låta tanken gå före att ta reda på fakta med dig…så är den personen inte värd dig kan man tycka.

Det sägs finnas en anledning till allting som händer och alla man träffar, och även att personer kommer in i ens liv, stannar en tid och sedan försvinner vidare. Jag vet inte om det stämmer men det är ju en erfarenhet, även om den inte nödvändigtvis är positiv.

En sak…jag själv känner att jag vill veta….och som du kanske också vill veta, är att personen faktiskt lever fortfarande. Om personen lever och är okej….så får det vara okej liksom. Resten får komma som det kan. Låt det gå några månader och säg hej…och se vad som händer. Sista chansen innan man ger upp helt liksom. Jag blev f.ö. själv ignorerad när jag försökte säga hej…så jag vet att det kan kännas jobbigt.

KimE
1

Det är tyvärr vanligt vid nätkontakter, hon kan ha lessnat eller hittat någon irl. Jag har varit med om liknande men även varit med om bra kontakter från nätet. Du får vänja dig med både att det är lätt att mista nätkontakterna och att det kanske inte blir som man tror när man träffas irl.

reptorod
0

#1 Det är väl bara vänta och se, skriver hon något så gör hon annars är det bara att gå vidare. Tur är att jag har en vän som har stöttat mig under perioden som gått. #2 Jag själv tycker att man iaf bör säga något till personen som man har kontakt med, jag hade själv inte bara slutat skriva eller så, utan sagt hur allt ligger till. Mvh

Wide Awake Dreamer
0

Jag tror tyvärr att det är väldigt lockande för många att göra sådär när de tröttnar på sin nätbekantskap: bara skita i allt och sluta höra av sig. Nätet har gjort det möjligt att komma andra nära, fastän det fysiska avståndet är stort. Men samtidigt gör det också att många inte känner samma ansvar gentemot sina nya bekantskaper. Varför bry sig om att ta en jobbig diskussion med sin nätkompis när det är så mycket enklare att bara ignorera honom/henne? Skit samma att personen blir sårad. Man kommer ju ändå aldrig att träffas, så man behöver inte bry sig om konsekvenserna, man behöver aldrig stå för det man gjort.

Det är trist, men tyvärr verkar det vara ganska vanligt. Folk kan vara förvånansvärt omoraliska när de tror att de kommer undan med det.

ChristianK
0

Jag förstår dig helt att du känner dig sårad efter så lång tids regelbunden kontakt. Dålig stil att inte ens skicka ett futtigt sms med en enkel förklaring till varför hon inte vill fortsätta prata, när det ändå handlar om över ett halvårs tid.

Själv fått kontakt med tjejer på forum/dejtingsajter osv. som övergått i långa trevliga samtal i flera månader. Men plötsligt så försvinner de spårlöst utan förklaring. Varför gör man så? 

Oavsett om de hittat någon annan, tappat intresset, gått tillbaka till exet, etc etc, så kan man ju ändå visa den respekten att avsluta kontakten mer värdigt än så. Arrogans eller feghet? Något utav dom skulle jag tro.

En vettig människa gör inte så, du är värd bättre, lika bra att det hände kanske.

Summer1995
0

Ja låt henne dra åt helvete hon var inte värd kommer hon tillbaka igen ta inte emot henne igen för att hon kommer att göra om det igen och igen jag har stora erfarenheter om det låt henne försvinna för gott ur ditt liv …..

reptorod
0

Hej, jag tackar för alla svaren som jag har fått av er. Det uppskattas en hel del. Jag funderar på att strunta i det helt och hållet då jag inte orkar med sånt här. Jag måste bara inse att det finns folk som inte kan hålla kontakten med en. Tack ännu en gång allihopa. Nu återstår bara att gå vidare i livet och hoppas på att man skaffar fler vänner. Mvh

molam
0

Om hon gjorde så, då är hon en idiot utan dess like, isf förtjänar du nån bättre, nån att lita på som inte kommer att svika dig, och dessutom helt utan en anledning, det är inte mänskligt på nått sätt, det gör bara att folk tappar tillit till andra och gör världen sämre än vad den redan är! det var mycket dålig stil av henne, MEN det var då hennes förlust du är värd nån bättre! ^^ och låt det inte hindra dig från att skratta och vara glad! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus