Ensam
Ny här.
Jag tycker inte jag har någonting, har min föräldrar men de bor ca 4 timmars bilfärd uppåt landet vilket jag tycker är skitjobbigt men inget de vet om.
Finns ingen i mitt liv som jag umgås med, inga vänner, ingen flickvän fast jag vill ha detta, har personer jag känner men inga som jag tror skulle vilja umgås med mig. Dock aldrig försökt direkt att höra av mig för jag är rädd att få negativt resultat av det. Bor helt själv känner mig totalt isolerad från omvärlden när jag inte jobbar, där har jag iallafall trevliga kollegor men de har sina sambos etc som de umgås med på icke arbetstid.
Försöker ta mig ur ensamheten men det är inget lätt när man aldrig haft vänner man bara kunnat höra av sig till och som hört av sig till en för att bjude med en. Finns personer som hört av sig men det är endast för de behöver någon som kan agera "taxi" till och från fest detta är ju knappast en vän.
Är på denna sida nu för den person som mest bryr sig om mig dvs min mamma tipsade mig om sidan. Ofta känns det som att jag hade kunna försvinna och ingen hade märkt det vilket är väldigt jobbigt.
Har ingen aning om hur jag ska ta mod till mig och hör av mig till någon…Nån som har något bra tips/råd?
Har du någon hobby eller är intresserad av något? På så sätt kan du ju träffa likasinnade, samt knyta kontakter.
Dubbelpost
Har börjat köra RC som jag tycker är kul, men där är det ju dock betydligt yngre folk med i den klubb jag funderat på att gå med i. IT har jag som stort intresse och jobb hade jag bara lyckats hitta någon form av "klubb" eller liknande för det hade det kanske gett något.
Du är inne på rätt spår ialla fall. Föreningslivet är bra. Se över läget och haka på. Jag pysslar med modellflyg och där är det blandade åldrar. Ta aktivt ansvar i klubben om det bara är yngre där.
Välkommen till Ensamhet Max. Ditt IT intresse, vad är det mer konkret; programmering, system, eller är det något program som du behärskar ? Bor du i större stad?
Lite semester gör visst att man tappar vissa saker på internet. Men nu är jag tillbaks igen.
Har nu gått med i en RC klubb där jag kör med min rc bil och det är riktigt trevliga och hjälpsamma människor där. Har även lyckats prata lite med någon där så det kan bara bli bättre :)
Tack T-Johan :)
Mitt IT intresse har i början varit mestadels hårdvara men det är lite blandat nu. Har varit inne på webbdesign då jag driver/drivit en sida för min fotografering. Sedan är det paketering av mjukvara jag jobbar med så det har ju tillkommit (msi paketering samt app-v virtualisering).
Större stad vet jag inte om det är men stad är det iallafall.
Själv har jag varit på "min" RC-klubb idag och flugit segelflygplan! En trivsam hobby som innebär kamratskap , hantverk och teknik.
Dom där RC klubbarna brukar innehålla en spridd skur av åldrar. Bilarna, båtarna har sina speciella tävlingar. Segelflygarna vet jag brukar vara på Öland och flyger i olika klasser. Motordrivet flyg brukar köra på Kalmar flygplats. Dina IT-intressen ska du utveckla tycker jag. Kan användas både i hobby värden och yrkesmässigt. Kul att höra att det går i rätt riktning när vi talar om sociala kontakter. Tänk på att du ska ta med ditt engagemang i RC klubben på ditt CV. Det styrker din sociala kompetens. (viktigt, viktigt, viktigt)

Jag tror att RC har något med radiostyrda saker att göra. Har jag rätt?
Skoj att det finns sådana klubbar. Kan man inget/lite måste man fråga om hjälp och på så sätt få kontakt med andra.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Alla ideella föreningar behöver också hjälp då de oftast måste dra in pengar till föreningen. Där kan man göra nytta och därmed skapa sig en identitet i gruppen.
Helt korrekt #9.
Ja det är riktigt kul och lagom att hålla på med. Precis man måste våga fråga.
#10 Precis så det finns mycket positivt med detta.
Jag har suttit med i RC_klubben styrelse i många år och tro mig - de behöver hjälp. Gå på årsmötena. Då blir du mer involverad - och det är en rolig samling folk.

Vad roligt att du vågade gå med i klubben! Gick också med i en klubb i våras fast jag inte kände någon där. Var jätteläskigt första gången, men gick bra
Jag tror det kommer gå bra för dig :)