Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettprathörnan
Läst 1429 ggr
[T-Johan]
0

Sommar o sol

Testar och skriver från en dator .

Har varit överpå andra sidan Ölandsbron o badat. Det var mycket folk, mycket mycket folk. Men bara 16 grader i vattnet. På Kalmarsidan var det 20 grader.

Hur har Ni andra "ensamingar" det i värmen?

😎

KimE
0

Bra men det är för varmt för att göra något.

[T-Johan]
0

Jo det så sant! Vad värre är, SMHI har lovat förse oss med mera av det goda. Så vi får ligga lågt med våra 'action-planer' till värmen gått över.

Mulligkille33
0

Hejsan…..

Nyköpingsvädret 30grader nu i några dagar…. Lite varmt men vad ska vi göra åt det? Snart kommer ju höst och vinter och då gnäller vi över kylan, vi svenskar är aldrig nöjda :D

Men jag håller med fullt ut lite för varmt detta…….

[T-Johan]
1

Idag har vi åska i luften. Varmt i vinden men molnen har lagt sordin på solen. Perfekt! Sydlig vid gör att vädret kommer att drabba Nyköping till kvällen. Håll ut i värmen, snart har vi en snöstorm på väg in.

Mulligkille33
0

T-Johan

Denna värme är inte att leka med, inte så att man behöver varken solarium o brunkrämer :D

[T-Johan]
0

Nä det är nog så, vi tål värmen olika. Idag har SMHI lovat molnigt och regn fram mot eftermidagen. Sen drar vädret upp (till Nyköping och kulminerar i en maffig snöstorm). Tat lugnt, låt skidorna vara, det är bara jag som fantiserar.

[T-Johan]
0

Jahaja! Suck! Nu är det klass-1 varning för Blekinge Kronoberg och sydöstra Småland. Ja då ställer jag tillbaka skidorna och tar fram flytvästen.

[T-Johan]
0

Idag har jag varit på Öland och kolla till kolonistugan. Det var lungt på vägarna på morgonen. Men på hemväg var det en kö ända från Köpingvik till en mil söder om Borgholm. Det måste vara jobbigt att fira semester och få tillbringa mycket tid i diverse köer.

Jess89
0

Vissa har det bra med semester :-) 

Inatt hade Norrköping äntligen ordentligt med åska och regn. Det rensade luften för stunden. Idag är det lika kvavt och varmt som innan. Håller tummarna för att det ska komma mer regn under veckan så man kan leva igen :-)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Raija Danielsson
0

I Västmanland brinner det i skogen. Stackars brandmän, värme från alla håll. I går blev till och med Uppsala drabbade av röken. Idag är det vår tur. I den här värmen så har jag allt stängt. Både fönster och dörrar. Ändå luktar det rök i hela lägenheten. Det ser ut som ett tunt grått dis ute men det är alltså rök. Inte så kul.

[T-Johan]
0

Jo det är så! Vi drabbas alla av extremvädret antingen vi är lediga eller jobbar. Man får nog vara bered på att ha lite "förnödenheter" hemma ifall man blir "ofrivilligt isolerad".