Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 1315 ggr
[fleppo75]
3

Bryr sig!

Så ärligt hur många bryr sig om va man skriver här? Ja har skrivit lite inlägg här när man mått skit och fått lite svar men inget direkt som hjälpt mig personligen, är folk rädda för att försöka få kontakt i verkligheten, känns som de flesta är rädda för att träffas i verkligheten… Men har ja fel så må så vara men ni kan ju skriva om era egna erfarenheter om ni träffat någon från iFokus som hjälpt er på ett eller annat sätt!

Fleppo75

Zolah
1

Jag har väl funnit en del bra personer på iFokus, dock inte på den här sidan - utan på 'intresse sidor'.

molam
1

Jag har träffat folk som Bryr sig och Bryr mig själv om jag läder inlägg om att nån mår dåligt, nu är jag inte här på ensamhet så mycket men dom få gånger det har kommit upp i "nya inlägg" spalten från ensamhet och jag har sett det, då bryr jag mig och försöker hjälpa ^^ Synd att du inte träffat nå sånna men jag har som sagt träffat några stycken

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[fleppo75]
1

önskar man kunde träffa någon som bryr sig!!

molam
1

Det kommer du att göra! ^^ denne kanske inte visar det för denne inte vet hur man ska uttrycka sig, men håll ögonen öppna och läs mellan raderna så träffar du nån som bryr sig ^^

Zolah
1

Det kommer :)

Man måste också komma ihåg att man måste ge lite för att få, även om det kan vara jobbigt för att man är rädd för att bli skadad. ( om nån förstår hur jag tänker? )

har känt mig mycket ensam i omgångar, och tror det var den hårdaste läxan att lära sig - alltså att inte vara för rädd för att bli sårad av andra

[fleppo75]
3

ja är inte rädd av att bli sårad av andra, men tänk dig själv när man sitter ensam dag ut och dag in ingen som ringer eller smsar och bjuder en till julafton och nyår och midsommar de tar på psyket

molam
1

Stackare
Inte ens familj ol?

Zolah
3

Då kan det vara en idé att försöka bjuda andra?

jag har en god vän som gör liknande på andra högtider, verkar fungera bra för honom.

Jag började med mer sociala saker ( sådant som intresserade mig ofc ) och då fann jag mer vänner.

[fleppo75]
2

nä ingen familj, tro mig har förskt bjuda hem arbetskamrater men de hinns inte med alla ggr man frågat så då slutar man bry sig om och fråga känns tröstlöst om man säger så

Zolah
2

just arbetskamrater kan vara svårt, vad jag förstått bjuder han och hans andra kompisar dom som inte har så många- eller har svårt att ta kontakt med andra människor.

och ge inte upp, det blir bättre :) man måste vara tjurig i detta århundrade :P

[fleppo75]
2

hjälper inte har försökt allt möjligt vara med i föreningar och sånt men inget hjälper, men tur det finns online spel där folk faktiskt kan skriva med mig även om de är på engelska, så lite social är ja väl men inget kul och skriva via nätet ger lixom inget direkt!!

Zolah
2

Jag är rätt glad för nätet, har en riktigt god vän där bland annat som jag busar med regelbundet ^^ jag är tecknare och tillsammans brukar vi skapa bilder och skicka :) har också en del vänner jag mött irl.

så att man inte kan ha riktiga vänner på internet tycker jag är bullshit ( inte för att du har sagt det men jag vet andrá som har )

man ska se nätet som en port till något som kan bli större ^^

om du gillar spel så kan du ju adda mig, jag spelar typ.. allt nästan.

[fleppo75]
1

jo sant det man kan ha vänner via nätet men du fattar inte riktigt samma sak som vänner i verkligheten, 

ja hoppas innerligt att nätet kan vara porten till något annat och större som lite mera vänner

Skickar pm till dig

molam
0

Nätet är en bra plats för att hitta vänner, har hittat många vänner via nätet, varav 4 jag tom umgås med till och från irl alltså! Så har man svårt att komma i kontakt med folk på egen hand borde man använda sig av nätet och sen om man träffar nån (I samma land är ju att föredra ;) ) då kan man bjuda hem Han/Henne och umgås när man lärt känna varan någelunda! ^^

J0554N
0

Jag bryr mig verkligen om folk som inte mår bra pga mobbning eller ensamhet,  och alla jag ser eller vet mår dåligt föriövrigt,  brukar skicka iväg ett uppmuntrande pm eller prata vidare om jag känner för att det verkligen behövs och jag kan göra någon nytta för personen just för att jag varit i samma sits oberäkneligt många gånger och vill inte att någon annan ska känna så. Dock är jag väl en av dem som har det svårt för att träffas IRL 🤐

Strong people don't put others down, they lift them up.