Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettprathörnan
Läst 1072 ggr
[T-Johan]
1

Van rätt låt?

ja det small av igårkväll, schlager-em.Er med Men som alltid infinner sig frågan, badrum det verkligen rätt låt som vann? Eller var det så att hans/hennes artist-image som fällde avgörandet. Vad tycker ni om själv låten? Sannas låt, är den inte lika bra, om inte bättre?

felle-j
1

"Men som alltid infinner sig frågan, badrum det verkligen rätt låt som vann?" Haha badrum? 😃

Nej, jag tycker inte att det var rätt låt som vann. Tyckte inte att själva låten var särskilt bra.

LosGinos
5

Vann enbart pågrund utav hennes uttalanden om världen och medias uppmärksamhet om henne. Garanterat.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Mrs Me
3

Detta sk. musikprogram borde sändas enbart i radio för ett rättvis bedömning av musiken. Som det är nu tycks det urartat till "naknast/konstigast" vinner oavsett sånginsats.

[T-Johan]
2

Ja det är nog sant Mrs Me. Jag har alltid trott att "skäggiga-damen" var en cirkus artist. Men, men,…….värden är digital numera och inte analog.

Vem ska trösta Knyttet?
1

Men nu är det ju MELODIfestival och även den mest homofobiske människan måste väl tillstå att rent musikaliskt sjöng ju "Hen" som en Gud :-D?!

Sanna Nielsen sjunger ju också gudomligt, men i det här avseendet kammade väl Hen hem vinsten "med hjälp av sitt "budskap" också…

[T-Johan]
1

Ja, ja, jovist, tjejen med skägget sjöng bra. Men någon ny Dolly Parton blir han inte. Och ingen ny Carola heller, förresten.

[T-Johan]
1

Hoppas Ni förstår att jag försöker vara lite ironisk mellan satsdelarna. Sen brukar "automat stavningen" spela mig ett litet spratt, som hämnd för min ironi.

: )) kram
0

Jag gillade den som vann, Sannas och Nederländernas.Maltas bidrag också: ) och………. vågar jag säga det utan att få skit - Ryssland. Men hen som sjöng och vann hade ju en pipa som var fantastisk alltså!!

Hjärta

Kalendula
0

Ja, jag tycker rätt låt vann. Jag gillade hela konceptet. Både låten o conchita har ett budskap som jag tycker om o som jag själv försöker att dela med mig utav. Tyvärr passar inte mitt sånt prat på alla platser … men det gör mig inget för mer intensiv o kärleksfull blir ju jag när mitt budskap går fram ❤️

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

bamse6311
0

Kollade själv inte på schlager-em men har naturligtvis hört låten efter.

Då jag inte kollade den där schalgerfestivalen så kan jag naturligtvis inte heller bedöma hur den där låten stod sig i jämförelse med de andra.

Har dock som sagt var hört den efteråt och sett just det framträdandet av Conchita som ju visades i olika andra program.

Personligen så har jag inget som helst emot varken låten i sig eller Conchita och tycker att låten är bra.

Kan som sagt var dock inte bedöma den i förhållande till de andra bidragen som deltog.

Bästa hälsningar,
Bertil