Fredag igen.
Veckorna går fort. Har handlat, städat och ligger just nu på sängen och försöker njuta av helgfriden. Man kan känna sig nöjd och belåten när det går bra för mina elever. Det är det som är det egendomliga att kunna glädjas och njuta av att det går bra för andra. Jag menar trots ensamheten. Maten då? Ja vi får inte försumma lyckan av att stå vid spisen. Det blir mackaronipudding. Nä inte enligt militär standard, utan en lyxversion med 0.5 kg bejkon och en hel purjolök som adderas till militär standard. Dyrt,……skojjar du? Jag gör 10 portioner à fem kronor. Men det är ju klart, tar man em pilsner till så sticker priset per portion upp till de dubbla. Men det är bra mat som jag snabbt kan värma när jag är klar med spelandet på söndag förmiddag. Appropå spelandet, de femte maj ska vi spela på ett bröllop. Ska bli kul för han är från Grekland och hon från Giorgien. Han ser ut som en gudason och hon som en sigenarprinsessa. Mycket vackra människor. Det är nu man fattar hur ful man är. Men så länge man spelar rätt, är det ingen som märker det. Allt fokus på brudparet. Efter vigseln är hela orkester bjudna på bröllopsfest enligt deras sed. Hoppas bara att man orkar med det hela. Vad ska ni göra i helgen? Vädret verkar bli bra, någon timma i solen kanske?
Bröllop…(drömmande min) det är så speciellt. Ska plantera lite växter, ladda för att bestämma var pallkragarna ska stå. Stora beslut…😃
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…

Blir väl samma sak för mig som alla helger, och alla dagar. Sitta hemma och spela. Nä, blir väl mestadels det men ska hämta ut min mobil som har varit på lagning och ska ut och cykla en bit imorn, och städa. Kan använda min gitarr nu igen så kommer nog spela lite på den. 🙂
Hej på er.
Nu blev jag sugen på makaronipudding. Tur vi ätit. ikväll blev det en promenad, gubben ville ut o kolla på sådden. När vi var ute tänkte jag, man borde ta en promenad var dag det är ju gott ute nu om man har på sig rätt kläder.
imorron tror jag jag får ge mig på de stickiga rosorna. vi få se.
Ha en avkopplande o skön helg med sol o värme. kram
Var rädda om varandra