Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 2370 ggr
Grodan
9

Ensamhetsklubb

Vi är många människor som är ensamma. Som kanske inte har något att göra på helger osv.

Jag funderar på någon ensamhetsklubb. Att träffas. Spela spel, ta promenad, prata, skaffa vänner, minska ensamheten… (obs! inte dating!!!)

Nu är vi säkert geografiskt rätt ordentligt spridda i landet och flera kanske har svårt ekonomiskt, men det skulle ändå vara skoj att höra vilka som är på och vad Ni tycker man kan hitta på.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
5

Själv bor jag i Södermanland, mellan Katrineholm, Flen och Nyköping.

Jag är dock Stockholmare och har väl en konstig attityd till saker och ting enligt vanliga vuxna människor. Tror att det är punkaren i mig, den var aldrig bara ett utseende utan väldigt mycket min person… Men jag har humor, är väldigt trevlig och social, totalt orädd och oblyg, ganska ohämmad men kan vara i möblerade rum idag, kan även lyssna och vara varm men jag kan flyga rätt bra uppe i det blå också… Hur jag än låter så är jag snäll, genomsnäll, man kan tro att jag är en elak fan, men det är jag inte. Den enda jag är elak mot är mig själv.

Jag gillar djur, att spela spel, dansa (fast bara till techno) och annat konstigt… 

Jag skriver detta om mig själv för jag önskar inte träffa folk som tror att jag ska spela någon annan än den jag är. Jag vill kunna vara mig själv.

Eftersom min ekonomi är piss är jag på att göra saker som är typ…hm… gratis… 🤪

Grodan
4

Måste förtydliga, det handlar inte om dating! Det handlar om att träffa andra människor, att bara en okomplicerad stund ta en promenix eller prata lite över en kopp kaffe el dyl.

Att träffa en människa lite då och då är faktiskt lite som medicin. Det är inte bra att bara vara ensam hela tiden, att inte ha någon att prata med.

När människor träffas händer saker. Jag tror också att man laddar sina batterier och blir gladare.

Kalendula
3

Nje, jag är nog inte på där … sorry Grodan ☀️

Men jag trivs rätt bra med min ensamhet nu för tiden ❤️

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Kalendula
1

Idéen är ju bra i allafall 🌈

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Grodan
5

#3 Kalendula, ok, men du kanske har valt ensamhet?

Det finns ju så många olika ensamhet.

Jag menar nog den som kommer sig smygande med tiden, som inte är självvald… som får en att må dåligt…

Jag tycker att jag läser om den här på sajten… jag ser ensamma folk här…

[Nyponsoppa]
3

#2 Grodan: Tycker att det låter som en härlig idé, att ses under okomplicerade förhållanden utan att göra en så stor grej av det. Avslappnat så att säga.
Dessvärre bor jag inte i närheten och min ekonomi är inte den bästa precis som din. Ville mest säga att det var en bra tanke och att jag gärna i framtiden hänger med på något sådant här, om det så bara är över en kopp kaffe. Finns ju en hel del man kan göra tillsammans utan att det kostar en massa riksdaler. Så jag kommer hålla utkik, intresse finns! Hoppas fler blir peppade av detta och hakar på :)

[Lindyhop]1
6

Jag är nog betydligt äldre än er andra men är gärna på om ni orkar med en kärring(!) Ung i sinnet, dock både på gott och ont. Jag är iallafall bara mej själv och gör mej aldrig till. Jag är nog lite sim du Grodan, genomsnäll mot allt och alla utom mej själv…Bor söder om Sthlm och inte direkt rik just nu, men framöver så - gärna! Tycker att det var en bra idé. Jag betonar också att det är endast vänskap det gäller för min del, att träffas o ha kul och trevligt under avslappnade former.

Kalendula
1

Grodan … om man läser mina artiklar så ser man …😉

scirocco
3

Bra ide, skulle gärna vilja ordna nått sånt här om det finns folk som är intresserade runt Umeå trakten. Kanske nått kafe först och prata lite, sen när man lärt känna varandra hyffsat så brädspel hemma hos nån skulle vara kul.

LosGinos
2

Tjenare! Hej! Hallå! Och alla andra härliga och trevliga hälsningsfraser.

Jag bor i det lilla samhället Lysekil. Det ligger på den underbara B(v)ästkusten. Ca 11 mil norr om den underbara staden Göteborg. 

Jag skulle gärna kunna tänka mig att ses, en kopp kaffe eller en promenad. Något trevligt helt enkelt, säger som Grodan. Det behöver absolut inte vara något komplicerat, bara något trevligt i vardagen. 

Skulle vara fantastiskt kul! :)

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Kalendula
1

LosGinos 

Skapa gärna en ny tråd i kategorin TRÄFFPUNKTEN 🌈

Grodan
1

#6 ❤️

#7 Jag är då och då i södertälje 😃

#8 Ok.

#9 ❤️

#10 ❤️

#11 Ojdå, den hade jag missat… 😊

[Iyen]
2

Vilken fin tråd.
Är nyinflyttad i ett litet samhälle där alla vet allt om alla och ingenting tycks klaffa helt 100%
Närmast mig geografiskt är LosGinos             

Fast enligt mig så finns det inget "bästkusten". Men fatta vad vrickat att som 08:orna ha hav fast ingen solnedgång.

Iskall
0

Jag tycker att det verkar vara en god ide, men tror att det inte är många som bor runt mig bara :/ Plus att jag tror att det är långt till dom flesta och längre resor tillåter inte min ekonomi.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela