Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 768 ggr
[Ayaka]
2014-02-25 04:57
8

Ensamhet

Jag har en fruktansvärt dålig familj, har jag lärt mig nu. Och på så vis har jag aldrig känt mig så ensam som nu, Min mamma söp jämt och ständigt, hon dels slängde ut mig mitt i natten, gick i en pyjamaströja och trosor mitt inne i stan, hon bjöd hem gamla gubbar jämt och ständigt, fyllo gubbar som alltid skulle krama om mig när jag inte ville, och kom in i mitt rum och satt sig på sängen för att ha en diskussion mitt i natten och för att sedan höra dom ''leva livet'' genom väggen. 

Det var dels den värsta tiden i mitt liv, jag var för sjutton bara 16-17 år gammal, trots det gjorde inte min pappa ett skit, han satt där hemma i sin lathet och såg på när jag föll ner i bubblan och sa att, Du är så himla stark gumman!! Vadå stark? Vad ska jag göra? Varför får jag ingen hjälp för, varför är det ingen som bryr sig? 

Nu har jag slagit i spiken, och gett mig därifrån, jag fick hjälp med egen lägenhet och sagt upp kontakten med hela min släkt, jag orkar helt enkelt inte, jag känner mig som en trasdocka, Så nu sitter jag här i min ensamhet tillsammans med min älskade katt och hund, utan vänner och familj. 🙂

Kalendula
2014-02-25 05:21
5

Fick du reda på detta av någon utomstående eller nån vän till dina föräldrar? Och i såfall, ifrågasatte du dem varför dom inte gjorde något för att hjälpa dig?

Detta är Svergie i ett nötskal, man ser och observerar en lång tid, men ingen finns sällan där och hjälper till i såna här situationer. Ett fåtal finns, som inte är rädda för att faktiskt gå in med hjälp av myndigheter och hjälpa barn och ungdommar som dom ser far illa tillsammans med sina missbrukande eller och illa behandlande föräldrar …

Å andra sidan, kan myndigheter också ta en bra stund på sig att fatta hur det verkligen är ställt hos en del familjer …

Jag är glad att du tagit dig ur detta, nu kommer ju det roliga egentligen, ut o fixa i ordning på ditt liv o din själ. Fixa vänner, fixa nått kul att göra för dig. Nu bestämmer ju du hur du vill ha det liksom ☀️

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Ayaka]
2014-02-25 11:48
3

De flesta var bara blinda, Och jag kan inte förstå att min egna släkt bara vänder ryggen till när jag bad om hjälp, Och ja jag har ifrågasatt min far som BORDE varit den som skulle ta mig ur det röran och även min syster, men jag fick inget vettigt svar.

Men det ligger nu i det förflutna och jag försöker se framåt istället, det går som en berg och dalbana, men jag tar mig igenom dagen, det är bara och ta små baby steps, Jag skaffade hund som jag alltid önskat mig, så det går framåt 😉

Kalendula
2014-02-25 14:19
2

Folk är INTE blunda, dom lägger sig inte för dom är rädda om sina egna anseenden. Dom får skygglappar Och är rädda för att om dom lägger sig i vad som ska hända med dom. Ingen människa vill stå i dålig dager, därför är det lättare att inte lägga sig i. Folk är rädda för att stöta sig, för folk vill ju bara att allt är bra, o har man skygglappar o inte vill se, det är klart att allt ser bra ut då 🌈

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

scirocco
2014-02-27 17:27
2

Du är extremt stark som kunde ta tag i det själv och verkligen göra nått åt saken. Oroa dig inte, du kommer garanterat ha en ljus framtid även utan släkt.