Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 1611 ggr
scirocco
16

Djur

Ska få en katt nu till veckan! Äntligen någon jag kan överösa med kärlek, vad bortskämd den här katten kommer at bli. Det är nånting jag i min ensamhet har velat ha länge, men alldrig riktigt blivit av för än nu.

Ah känner mig sprudlande glad idag bara jag tänker på det :)

[hejhejhej!]
1

❤❤Grattis!! Och glöm inte att slänga upp en bild på plötte gullet när h*n är hemma hos dig! Återigen grattis och lycka till med han!(hon)

Kalendula
0

Vad roligt sciorrco, blir glad för din skull 🌈

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

viktoria91
0

Djur är underbara! Har 3 katter, 1 ponny, akvarium och hund på g. ;)

[Nyponsoppa]
1

Vad kul, djur i allmänhet är underbara! Låter som att katten kommer att få komma till ett kärleksfullt hem. Tyvärr är jag själv allergisk så får nöja mig med dammråttor tills den dag jag har tid att prova på allergivänliga djur.

Är det en särskild ras eller en vanlig go huskatt? :)

indra-bus
0

Vad roligt för dig.

Djur tillför så mycket. Själv har jag 1 hund 1 katt 1 kanin 3 marsvin.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[T-Johan]
1

Ja du kommer säkert att sköta kisse kärlek. Sen kommer säkert kisse att visa sin tillgivenhet för dig. Det är det som är så underbart!

[MrDiabolic]
1

Katter är underbara. Min Tuva både får och ger massor med kärlek. :)

Jvive
1

Själv drömmer jag om en hund… Att ha ett husdjur att få rå om gör nog gott när man är ensam. Finns ju en massa studier som pekar på det.

[T-Johan]
2

#8 Ja ja mensann, en av dom mer intressanta studierna är på grova våldsbrottslingar. Dom fick ta hand om en fågelunge och mata den varannan timma dygnet runt i flera veckor. Fångarna fick inte sova ordentligt utan sätta fågelungens behov framför sina egna. När fågelungen var stor nog att äta själv hade många svårt att lämna ifrån sig fågeln. Man mjuknar av att ta hand om värnlösa liv. Och det kräver att man sätter djurets behov framför sina egna. Det är så mycket gott att få ta ansvar för ett husdjur.

Kajsami
1

Vad kul med en kisse. Berätta gärna mer om nytillskottet! Jag har själv en katt och det gör ensamheten något mer uthärdlig, man har någon att prata med iallafall och man kan krama katten och gosa med den, den enda form av fysisk närhet en ensam singel kan få.

scirocco
2

#10 Det är en 3 årig hona, som har väldigt lång päls blir och borsta väldigt ofta. Kom just hem med henne, hon känner sig inte riktigt trygg här än, gömmer sig under badkaret just nu.

[MrDiabolic]
1

#11 Ge henne ordentligt med kärlek, så känner hon sig snart hemma. :-) Lägg upp lite bilder?

Josse5233
0

Åh, vad kul! :D Lycka till! Själv har jag både hund, två stycken chinchillor och en leopardsköldpadda trots päldjursallergi hehe men det går utmärkt :) Hunden sover i sängen intill mig just nu och inga allergitabletter behöver jag äta, ingen medicin alls ;) :D

#11 Hon känner sig nog helt trygg om bara några dagar, det kan ju vara lite läskigt att flytta iväg så. :)

Ha en trevlig dag! 

[T-Johan]
0

Vad heter kisse? Vad föredra den till middag, om den själv får välja?

scirocco
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har döpt kissen till Miss mimsy, en riktig dam. Torrfoder funkar jättebra just nu, har inte låtit den pröva mycket annat för tillfället. Men den äter gärna samma saker som jag äter, tappar jag något så äter hon upp det direkt.

Hon har mjuat utanför sovrummet 3 dagar i rad nu och klöst på dörren så jag har inte fått mycket sömn, jag hoppas hon vänjer sig fort.

[MrDiabolic]
0

Stängda dörrar är något katter avskyr. De kan stå och jama utanför en stängd dörr, men när man öppnar den, går de inte in. De gillar helt enkelt bara inte att det är stängt.

Varför får inte katten komma in i sovrummet?

scirocco
0

#16 Jag har stora sömn problem, så min sömn blir extremt lätt störd om nånting rör på sig i samma rum som jag sover, vill gärna undvika det.

[MrDiabolic]
4

#17 Många som har svårt att sova, börjar sova bättre om de har en katt i närheten. Min Tuva sover i sängen hos mig, och jag sover mycket bättre sedan jag skaffade henne.

[T-Johan]
2

Mimsy var ett bra namn. Hon vill nog sova i värmen med dig. Skulle gärna vilja ha en liten 'Mimsy' jag med. Prova med leverpastej, strömming så blir hon nog på gott humör. Jag var 'kattvakt' åt en hel kattfamilj när jag var ungkarl. Mamma, pappa och tre ungar burmakatter. Det var trångt i slafen. Och alltid någon som var på benen och busarunt. Alla 24 timmarna. Dom gick inte att låsa in för jag bodde i en etta. Men att få vakna och klappa dom, höra deras spinnande var underbart.

Kajsami
0

#15 och #17, Vilken fin liten sköldpaddsdam du fått. Älskar sköldpaddsfärgade katter, de är så otroligt vackra.

Du kan ju pröva iallafall att sova med katten så får du se hur det går. Katter är väldigt mysiga sängsällskap. Min katt brukar natta mig, ligga hos mig vid sängkanten tills jag somnar och sen gå till sin egen säng. Och när jag vaknar kommer hon och slickar mig i ansiktet och spinner och mjölktrampar. Ett riktigt skönt uppvaknande.

[rolnor]
0

Jag fick möss i huset för en tid sedan, skaffade en burfälla och en marsvinsbur så nu har jag två nya kompisar, dom verkar trivas, matar dom med mysli och digestivekex.

Kalendula
0

Ja o dessutom kan man lära en katt var den får ligga i sängen ✨

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

scirocco
0

Jag fick ge upp, ska byta katt med lillasyrran, katten slutar inte mjua hela nätterna, det blir bara värre. Misstänker att den katten inte klara av att vara inne hela tiden, utan har ett behov att vara ute varje dag, trots att förra ägeren påstod att hon trivdes bäst innne.

Kalendula
1

Ja, en katt jamar ju tills den får som den vill … ⏰ eller påkar på uppmärksamhet till den får som den vill … eller så får man lära den att det inte är okej med vissa saker … 🌈 Man kan ju aktivera katten också med olika saker … 👍