Helg!
Har ni något på G.
Ja skall faktiskt åka o hälsa på en kompis som flyttat ut på landet. Sen åker ja till mina föräldrar o sover över.
Ja börjar bli lite smått social.
Trevlig helg på er alla.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Ja, det är inget fel att bli social. Har man sedan någon att besöka är allt i sin ordning. Själv har jag vanliga fredagsrutiner. Arbetet, handla och städa av. Jag har 3 kg blandfärs som ska bli limpor av, 39 kr/kg. Sen är det Mello-snurran i morgon kväll. Söndag ska jag spela med trion. Ska försöka hinna med lite SVT play, dokumentärer är klar favorit. Öppet arkiv har en del Alice Babs program att lyssna och se på. Vi får se om det blir några över- raskningar. Då kan all planering stupa. Dom smackar om busväder, blåsigt o regnigt här nere där jag bor. Stalltips: Innesittarhelg!
Jag har varit social så det räcker. Var med en kompis och hämtade hans kattunge idag (en JÄTTESÖT brittisk korthår). Åtta timmar tur och retur.
Nä det är som vanligt, söker kontakt med kompisar under veckan och man får svar ja visst det kan vi göra i helgen. Sen hör dem alldrig av dem under helgen, och jag blir som vanligt ensam i min ångest hela helgen, och kämpar för att inte hamna i en depression.
Jag har funderat i två dagar på om jag ska ringa någon för att umgås lite eller någon som kanske vill kolla hockey-final imorgon. Men det sitter hårt inne. Är ganska skönt att vara själv i helgen känner jag nu. Men lite orolig att jag ska tappa kontakten med de få vänner som jag har kvar.
Jag håller på med ommöbering/nyinredning av min lägenhet i helgen. Igår, lördag, var jag och hämtade hem nya möbler som jag köpte begagnat via Blocket och idag skall jag möbleringspyssla lite. Fick underbar hjälp igår av vänner med att köra grejer med släpvagn och bära upp och så. Genom det känner man att man nog faktiskt har lite vänner iallafall och det känns bra. 🙂
Jag åkte till mina föräldrar på fredagen, sedan åkte vi till en av mina bröder som bor i skåne. O på söndagen fick jag hjälp av en annan av mina bröder att handla … Det har varit en bra helg, har dessutom fått låna skånebroderns ångrengöringsmaskin, så här ska städas i veckan. Ska börja med badrummet. För det har hängt över mig en tid, (Typ 2 år) varje gång jag har varit på toa har jag tänkt på hur sjutton jag ska få rent i fogarna till kaklet, o jag vet. Sätter jag igång med det, så lär HELA badrummet bli skinande rent.
Jag fick en massa avlagda jeans av min skånebror, som jag så småningom ska väva en matta utav … ska bli kul när jag fått upp den andra väven, för då kan jag väva på två mattor … wiihoo 🤤
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Kalendula, alltid skönt när man tar tag i något som man har skjutit upp en tid. Bra jobbat! Känner mig ganska initiativlös. Har varit förkyld och hängig i helgen, så det blev inte mycket gjort här hemma.
Liv- 74 Ja o det har retat mig, för jag kan liksom inte städa o feja som många andra med min bindvävssjukdom, vill ju att det ska vara lite lätt att få rent .. så nu jäklar, det gör ingenting om det tar hela veckan, men skinande rent ska det bli … Wiiihoo O jag forstätter väl med kaklet i köket när jag ändå håller på o grovköket o golvet i hela hemmet, garderobsdörrar, o dörrar o karmar o köksluckor o ja, allt möjligt.
Ska bli sååå roligt 🤪
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Go girl!! 😃😃