Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettprathörnan
Läst 669 ggr
indra-bus
2014-02-16 19:29
2

Böcker

Läser ni? De gör jag mycket. Någon som har något boktips ja läser allt utom fantasi.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Kalendula
2014-02-16 19:52
1

Just nu läser jag "The final Crash"  av Toby Birch

"The Final Crash exponerar oundvikliga höjningen och korroderande effekt av skuld på dem som dras in i dess frestande fällan. Bruk och missbruk av upplåning bär en kuslig likhet med uppbyggnaden av drogberoende med en missbrukare. Dess räckvidd är utbredd och förtryckande: förmörkade individer, banker, företag och även regeringar som de snubblar omedvetet längs en ​​väg av ekonomisk självförstörelse. Skapandet av lätta pengar både i Storbritannien och USA har gett upphov till en rad destabiliserande tillgångsprisbubblor, vars bristning kommer att dra väst i en aldrig tidigare skådad nedgång."

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[MrDiabolic]
2014-02-16 20:09
1

Jag läser mest science fiction. Just nu håller jag på och läser om Isaac Asimovs Stiftelsen. Det är totalt sju böcker och jag är på den femte nu. Jag läste serien i mitten av 80-talet, men då fanns bara fem böcker. Efter detta skrev han två prequels, som jag inte läst förrän nu.

cirrun
2014-02-17 16:46
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stjärnvägar av Peter Nilson

Kosmos är oändligt intressant…

[T-Johan]
2014-02-17 18:00
1

Jag har fått en massa nya matte och fysik böcker att ta mig igenom. Det är NTI:s böcker och 20.-tal elever väntar på hjälp med sina studier.

Kajsami
2014-02-17 21:12
1

Jag läser också gärna, men jag har dålig koncentrationsförmåga pga ADHD, så jag läser helst ljudböcker. Lättare att ta sig igenom då, och lättare att komma igång. Jag kan rekommendera skådespelaren Jonas Karlssons novellsamlingar. Han har väl gett ut 4 st tror jag. "Spelreglerna" var otroligt bra. Och jag kan rekommendera ljudböckerna också, han läser in dem själv vilket ger en extra dimension till böckerna.

Semper_Solus
2014-02-17 21:35
1

Jag läste minst en bok varje vecka/månad under min uppväxt så jag kan rätt många.
Men min favorit serie är nog Alex Rider böckerna av Anthony Horowitz.
Dom är väldigt roliga, spännande och bra, speciellt om man är noga med att läsa dom i ordning från 1 till 9. Jag väntar på nummer 10 nu som kommer ut någon gång 2014 :)
Den första boken "Stormvarning" finns också som film, men den är inte alls värd att se.

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

scirocco
2014-02-18 20:29
1

The Ultramind solution av mark hyman, handlar mycket om kost och hälsa, och praktiska saker man kan göra för att förbättra det. Den kan jag rekomendera starkt.

Dan brown Inferno, har inte hunnit igenom hela än, men har varit bra hittils.

Sen läser jag mest science fiction, fantasy och urban fantasy som inte du var intresserad av.