Snacksugen :)
Hej, Christian var namnet, 29 år, bor utanför Västerås. Sitter framför datorn nu och mår dåligt över hur mitt kontaktnät i princip är obefintligt. Jag försöker verkligen anstränga mig för att ändra på det, men jag har inte lyckats få några bestående bekanta än så länge på ett antal år nu.
Jag har diagnosen social fobi (känslig för vad andra tycker och tänker om en i princip) är förvånansvärt social irl annars, men har svårt för att vara den som inleder ett samtal..IRL alltså, på nätet är det inga problem 😛
Är det någon tjej el kille här som också sitter rakt upp och ner och vill ha nya bekantskaper, skicka ett PM vetja så kan vi snacka 🙂Jag intresserar mig för det mesta gällande intressen ^^
(Har bilder på min profil om nu det är intressant) 😊

Hej! =) Jag heter Viktoria och har en lugn kväll på jobbet. ;)
Likadant som du inleder på nätet kan du inleda IRL ☀️
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Kalendula det är lättare sagt än gjort om man har social fobi. Jag har inte diagnosen social fobi, men jag är bipolär, och i vissa stadier i min bipolaritet kan jag få social fobi-liknande drag blandat med paranoia. Det är verkligen skitjobbigt. Jag klarar knappt att fråga någon vad klockan är.
Då förstår jag, men då får du kanske träna lite då .. på att fråga folk vad klockan är … när du har frågat tillräckligt många så går ju den biten över, o sedan kan du ju börja träna på nästa grej som du inte vågar eller har svårt för 🌈
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
När man har social fobi som huvuddiagnos, som TS, funkar nog det. Men när den sociala fobin är ett symptom på en annan sjukdom, som i mitt fall bipolär sjukdom, är det den sjukdomen som i första hand som måste behandlas. Min bip är hyfsat välbehandlad, men oavsett hur välbehandlad man är som bip, slår det tillbaka ibland. Mina drag av social fobi uppträder när jag är i depressiva skov, och det tror jag är en naturlig del av depression, oavsett om det är bipolär depression, egentlig depression eller någon annan form av depression. Och även om jag lyckas komma över dragen av social fobi innan depressionen läkt ut, t.ex. genom att gradvis utsätta mig för svårigheterna, återkommer de vid nästa depression.
MrDiabolic: det blir ju liksom som att ständigt träna sig o utsätta sig för svårigheterna då?
Kan man liksom schemalägga *träningen* när deprissionerna kommer?
kundela
Riktigt så enkelt är de inte. Tyvärr.
Du botar ju inte din sjukdom.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Indra bus, det där tycker jag var en rätt otrevlig kommentar till mig, förr du har ingen aning om vad jag har för syfte i att jag ställer frågor på det sättet som jag gör, eller hur!!!
ja tyckte din var otrevlig mot honom. Ja vet att de inte är så lätt. O jo ja förstår hur du menade, ja e inte dum o ja vet att sådana kommentarer kan ge motsatt verkan. Speciellt från sånna som man inte känner.
Min dotters kille har social fobi.
Jag sitter i precis samma sitts som ChristianK, har oxå social fobi, men är bra på att prata endå så fort man kommer över den första barriären.
Skulle vilja ha nån att prata med över skype lite då och då. Så bägge kan få snacka av sig, annars blir det lätt att jag gör det lite olämpligt på jobbet, vilket inte alltid är så uppskattat.
Ni som vill prata ni kan skriva till mig. Om vad ni vill har social fobi i familjen lite erfarenhet.
Ja har adhd så jag är ju lite tvärt om.
Kram på er
Indra bus, starta en ny tråd, detta är ChristianK's tråd 😎
Nej, detta är Christians tråd… Och det var inte min mening att kapa den.
Tack Diabolic för att du rättademig där 👍