Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettpresentationer
Läst 1184 ggr
provalarm
1

Hatten av

Hej alla. Jag är ny här på sajten och presenterar mig eftersom jag kan komma att stanna en tid här.
Ensamheten har för mig varit till stor del självvald.. lite lagom socialt introvert.. Knyter an till ett fåtal. Det är i och för sig inget onormalt, det har varit så hela mitt liv och jag har tyckt det varit rätt okej. Det är först nu det blivit väldigt påträngande och i synnerhet då lever i en tvåsamhet som dateras ett x antal år tillbaka.  Jag är här för att se/läsa funderingar och svar .. Kanske för att få ordning på mina egna tankar runt ensamhet för det är först nu jag börjat söka svaren på mina funderingar.

Tack för mig  Provalarm

[Nyponsoppa]
1

Välkommen Provalarm :-) 
Känner igen mig i det du skriver, är också ny på sajten. Ensamhet har också till viss del varit självvald men ibland blir det för mycket och för påtagligt, därför kan det kännas tryggt att söka sig till sådana här platser där man kan finna likasinnade. Hoppas du får ut något av alla sidor och forumtrådar som finns.

provalarm
1

Man tackar och bockar för välkomnandet :-) Jag ser fram emot att vara delaktig i forumet.

MrsGoldfire
0

Det kan vara bra att få inblick i andras tillvaro, så man kan få distans till sin egen. Jag är också ganska ny här och har mest läst inläggen som varit, ibland blir det lite FÖR mycket när de som "känner" varandra sen tidigare hamnar i konflikt med varandra för vad jag ibland kan se som småsaker. 

Så det är inte alltid lätt att uttrycka sig i text och oftast låter jag bli eftersom det verkar som det lätt misstolkas. Annars är jag en lättsam person som gillar att komma med små inhopp på ett "med glimten i ögat"-sätt. 😉

Men ett tips är ju att PM:a om du hittar någon att chatta med istället.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

indra-bus
0

Välkommen!!

Kul att du e här.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Kalendula
0

Du är hjärtligt välkommen Provalarm 👍

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"