Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettprathörnan
Läst 831 ggr
[T-Johan]
0

Schlager SM.

Lite nyfiken bara, brukar Ni följa/titta på "schlager sm"?

Raija Danielsson
0

Följer och följer. Vet inte hur jag ska förklara det. Jag har tv:n på. Sen sitter jag med en bok eller med datorn. Jag vill veta lite vad som händer för dom vänner jag har brukar ringa och fråga vad jag tycker om än den ena eller den andre. Själv tycker jag att det är för stort och för mycket. Det tar liksom aldrig slut. Raija

[T-Johan]
0

Det som är så knepigt är att, hur mycket "anti" som skrivs och görs mot denna "tillställning", så är det nästan alltid tittar rekord. Det är det mest sedda program vi har med många miljoner tittare.

Raija Danielsson
0

Sen nya upplägget så är ju programmet mäkta populärt bland unga människor och yngre vuxna. Dom som tidigare tyckte det var ett töntprogram. Kanske är det hela tävlingsupplägget som är kul för de yngre. Själv ogillar jag det. Men jag lyssnar ju på musiken och kastar en blick för att se om jag känner igen sångaren. Idol tittar jag absolut inte på, så jag missar i korsord när det ska stå namn på någon ny populär sångare. Det tävlas ju i allt. Och den "som är sämst" får inte längre vara med. Jag ogillar sådan program. Tävla kan man väl göra, som tex inom idrotten. Inte sjutton får den som kommer sist avsluta allt och försvinna. Det blir ju nya tag nästa gång. (Mästarnas mästare är ju undantaget där, idrottare som också får åka hem vid förlust) Hur är det T-Johan, tittar du? Raija

[T-Johan]
0

Jo jag har "koll på läget". Det är kul med musik, sen kan man ju alltid diskutera formen. Men det är ju "ny" musik och alla vill se och höra om det finns någon "ny" Carola eller ABBA. Det tråkiga är att, när det är så många tittare, används schlager sm som plattform för diverse "propaganda", "reklam" som jag personligen inte gillar. Så det blir lite "sötsur" smak av de. Mycket är nytt, men bedrövligt och det förlåter man gärna. Men om det inte är nytt och bedrövligt. Då vet i tusan vilka ord som ska användas.

[T-Johan]
0

Startfältet på lördag: 1. ”To the End” - Yohio  2. ”Aleo” - Mahan Moin  3. ”Bröder” - Linus Svenning  4. ”Casanova” - Elisa Lindström  5. ”Bedroom” - Alvaro Estrella  6. ”Songbird” - Ellen Benediktson  7. ”Bygdens son” - Sylvester Schlegel  8. ”Survivor” - Helena Paparizou Har ni några favoriter?

sannra91
0

Jag tittar på varje program :)

signemo
0

Nej. Har gjort försök förr. men somnar bara  Låter inte klokt. För musik tycker jag om. Har nog bara lyckats hålla mig vaken 3 ggr.😃 Däremot så kan jag lyssna på samma bitar på radio eller skiva och hålla mig vaken

Var rädda om varandra

Mantissa
0

Jag kommer titta :)

Tarotstollan
0

Jag skall titta! Utav startfältet här ovan, känner jag bara igen Yohio och Helena Paparizou!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[T-Johan]
0

#9 samma här bara dessa två namnen känner jag igen Man får väl satsa en hundring på Paparizou. Hon kan ju jobbet sen förr.

[T-Johan]
0

Klockan 20.00, SVT1. Dax för första delfinal i schlager sm. Bänkat o klart.

Mantissa
0

Kan inte påstå att jag är jätteimponerad hittills efter fem låtar.. Kanske skulle hittat på ngt annat ikväll :/