6/1 - Äntligen
skönt att storhelgen är över. I morgon bär det av till skolan igen. Och vardagen med alla bestyr är på plats. Känner ni lika dant, eller saknar ni stor helgen?
Mitt Schema rullar på likadant året runt så jag behöver aldrig sakna vardagen. Det trevliga är att chefen ställer fram skålar med frukt och godis dom röda dagarna och tugga är bland det trevligaste i sysselsättningsväg jag vet. Det blir lite mer folk oxå , anhöriga som äntligen får tiden till besök. Eftersom jag är en rastlös natur, så är det nog tur att jag valde det här yrket och antagligen balanserar det vikten oxå. Det funkar inte att äta en alladin ask om dagen och sitta framför tvn. Sen ska jag göra det har jag tänkt ut, när jag flyttar in på ålderdomshem ska jag köpa godis i massor till personalen och fjäska riktigt mycket så att dom inte tänker kräva att jag gör något själv, gör dom det endå tar jag fram vicks burken som jag lagt under kudden och stryker lite sånt diskret under ögonen så tårarna sprutar 😃! Hoppas ni alla får en bra start efter helgen